Vtech 900 ace

Yamma666

Välkänd medlem
21 jan 2012
542
1
16
Sthlm/Hede
Jag har inte provat men säkert märker du en skillnad. Vtech är kanske okänt för många så här är min story.
Jag stötte först på Vtechs grundare på en bilforum 04 eller 05. Då handlade det mest om att optimera VAG personbilar och Vtech var duktiga på det. Jag följde med i forumet men var rätt nöjd med min KCR box jag hade då. En polare däremot som även kände en av pionärerna i chiptrimning som hette Jürgen Weise fick förmånen att ömsom trimma sin bil hos Jürgen och ömsom hos Vtech. Hur många olika mjukvaror han haft i sin bil vet jag inte säkert men förmodligen över 20. Själv köpte jag ny dieselbil -06 och dagen efter att jag hämtat den fick Vtech skicka in ny mjukvara. Eftersom jag då drog släp dagligen anpassades mjukvaran till det. Något senare ville jag ha mer effekt och denna gång fick Jürgen mappa bilen. Själv stod jag bakom honom när han satt med 3 datorskärmar framför sig och blev inte annat än imponerad av vad han kunde göra. Eftersom nya bilen hade partikelfilter fick jag inte önskad effekt av mappningen utan vände mig återigen till Vtech för en mappning. Efter det gick bilen bättre men inte som en utan partikelfilter.
Jag hade kvar bilen tills den gått 17-18 K och sålde den sedan till en vän. I höstas sa han att den passerat 24 K och att den gick som tidigare.
Vtechs grundare har som intresse att åka Sea-doo och har tävlat en hel del bl.a. i Roslagsloppet.
Eftersom jag följer honom på sociala media vet jag att han ofta är i USA eller Thailand för att optimera vattenskotrar.
 

Nilsskytte

Medlem
14 mar 2013
19
3
3
Låter lovande.
Ska göra 50 mila service och sen skickar jag ner ecm boxen till vtech.
Återkommer med resultatet.
Kommer tyvärr inte att bänka maskinen innan och efter men hoppas på en märkbar förbättring