Blev det nå märkbart bättre drag i den sedan? kör du med orginalmattan?Har monterat 2 st. Det ända bökiga som jag tycker är att få tätt mellan original avgasröret och adaptern till turbon. Jag använder rikligt med avgaspasta för att vara säker på att få det tätt.
sen fästet du sätter turbo på är viktigt att få i rätt vinkel då du ha ganska stort glapp på denna.
Lämna in den på NTC i arvidsjaur annars :bigsmile:
Vad har du fått göra åt variatorn?Original mattan är faktiskt jäkligt fin enligt mig, en bra allt i allo matta. Tycker att det är ett helt annat klipp i motorn original jämfört med nytron. Men med turbo bli de ett SATANS klipp i motorn, inge senaps effekt.
Sen nått jag gillar med kitten är att du har en riktig ljuddämpare, så ljudnivån bli int alls mycket högre
Ok. Tänkte tänkte mest om man ska beställa turbo-kittet nu i vår eller om man ska vänta tills nästa år då fler hunnit testa vipern med utrustningen.Tror inte maskinerna med turbo har gått så långt än så att man ska hitta nån "barnsjukdom".
men jag skulle gärna vilja veta ifall någon har hittat nått!
Ok. Jo turbo-kittet fungerar säkert bra. Själv var jag lite fundersam över hur turbon skulle funka med den lite aviga dragningen från grenröret? 180 graders böjen etc? Har ju läst att någon upplevt att grenröret blir glödhett.Beställ nu så du får en, risk för att det blir brist på kit nästa säsong, många som kommer vilja ha MCX turbo på Viper MTX.
Vet inte vilka "barnsjukdomar" ni är rädda för, Vipern är inget barn direkt utan har funnits på snö 3 vintrar redan, vissa med över 300hk.
Har kört min i MTX utförande i drygt 20 mil bara, då jag bara haft den 2 veckor, och är inte det minsta orolig.
Turbon har funnits hur länge som helst och fungerar perfekt, och är ett måste på Nytro/Viper då 130hk är alldeles för lite, enligt mig.
Skickat från min YP-G70 via Tapatalk 2
Nope, blir knappast hetare än på Nytron då det är öppet till bandtunneln, snö kyler hela tiden. På Nypexen har jag turbon mellan motor och tank utan problem.Ok. Jo turbo-kittet fungerar säkert bra. Själv var jag lite fundersam över hur turbon skulle funka med den lite aviga dragningen från grenröret? 180 graders böjen etc? Har ju läst att någon upplevt att grenröret blir glödhett.
Tro hur bökigt det är att få den godkänd sedan, man måste väl besikta om den för att inte få böter och att försäkringen ska gälla fullt ut?Har monterat 2 st. Det ända bökiga som jag tycker är att få tätt mellan original avgasröret och adaptern till turbon. Jag använder rikligt med avgaspasta för att vara säker på att få det tätt.
sen fästet du sätter turbo på är viktigt att få i rätt vinkel då du ha ganska stort glapp på denna.
Lämna in den på NTC i arvidsjaur annars :bigsmile:
Att besikta den med turbo kan du stryka direkt, så mkt kan jag säga.Tro hur bökigt det är att få den godkänd sedan, man måste väl besikta om den för att inte få böter och att försäkringen ska gälla fullt ut?
Det finns ju Yamaha återförsäljare har jag sett som sålt nya Nytro med turbo(som de själva har satt dit), trodde de var godkända och besiktade, känns inte som de skulle sälja de annars men jag kanske har fel.Att besikta den med turbo kan du stryka direkt, så mkt kan jag säga.![]()
Är det någon turbo-körare som åkt dit för polisen?De är inte typbesiktade efter turbo. Så är polisen grinig så åker du på besiktning och då är det bara att plocka bort turbo etc. innan.
Finns en här på forumet som har gjort det, finns mer att läsa i denna tråden post #95:Är det någon turbo-körare som åkt dit för polisen?