Viper mcx 190 maxvarvtal

hcrsweden

Aktiv medlem
12 dec 2010
77
0
6
Luleå
Håller på att laborera med speedtechs magnetvikter till min 190hk viper. Vilket max varvtal är rekommenderat? Just nu så ligger den på 9250rpm på hårdpackad snö vid kusten och 8800rpm i tyngre/djupare snö på högre höjd.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.628
797
113
Kramfors
Jag hittade en bromsning av Viper med mcx 190 kit http://www.dynotechresearch.com/subfiles.asp som jag köpt in mig på under denna vinter.
I den filen fanns även en bromsning från Mcexpess själva som va exakt lika i effektkurvan och effekten som dynos bromsning.
Effekten stiger i en rak linje från låga varv till 9000v där slutade både Dynos bromsning och Mc express av någ anl så jag antar man ska ge sig där. Men de skrev att effekten fortsätter några hk till varvstopp. Vid 8900v gav den 190hk och vid 9000v 192hk. De är såklart bäst för motorn om du ger dig vid 9000v. Men känner du att du måste ha varenda kuse och skiter varvtalet så dra den till varvstopp vart de nu ligger?
Mcx 270hk kittet i samma bänk vissnar redan vi 8750varv då laddade de 15 psi. De la 190 kurvan bredvid 270 kurvan så man såg när de vissnade.
 
Last edited:

hcrsweden

Aktiv medlem
12 dec 2010
77
0
6
Luleå
Jag hittade en bromsning av Viper med mcx 190 kit http://www.dynotechresearch.com/subfiles.asp som jag köpt in mig på under denna vinter.
I den filen fanns även en bromsning från Mcexpess själva som va exakt lika i effektkurvan och effekten som dynos bromsning.
Effekten stiger i en rak linje från låga varv till 9000v där slutade både Dynos bromsning och Mc express av någ anl så jag antar man ska ge sig där. Men de skrev att effekten fortsätter några hk till varvstopp. Vid 8900v gav den 190hk och vid 9000v 192hk. De är såklart bäst för motorn om du ger dig vid 9000v. Men känner du att du måste ha varenda kuse och skiter varvtalet så dra den till varvstopp vart de nu ligger?
Mcx 270hk kittet i samma bänk vissnar redan vi 8750varv då laddade de 15 psi. De la 190 kurvan bredvid 270 kurvan så man såg när de vissnade.
Tack för att du delar med dig av infon.

Ska testa kasta om några magneter så jag hamnar på ca 9000rpm. Tur att det är smidigt att laborera med magneterna. Annars kanske man ska testa och byta primär fjäder...