Jag hittade en bromsning av Viper med mcx 190 kit
http://www.dynotechresearch.com/subfiles.asp som jag köpt in mig på under denna vinter.
I den filen fanns även en bromsning från Mcexpess själva som va exakt lika i effektkurvan och effekten som dynos bromsning.
Effekten stiger i en rak linje från låga varv till 9000v där slutade både Dynos bromsning och Mc express av någ anl så jag antar man ska ge sig där. Men de skrev att effekten fortsätter några hk till varvstopp. Vid 8900v gav den 190hk och vid 9000v 192hk. De är såklart bäst för motorn om du ger dig vid 9000v. Men känner du att du måste ha varenda kuse och skiter varvtalet så dra den till varvstopp vart de nu ligger?
Mcx 270hk kittet i samma bänk vissnar redan vi 8750varv då laddade de 15 psi. De la 190 kurvan bredvid 270 kurvan så man såg när de vissnade.