Viper -16 stannar när jag motorbromsar!?

Kreator

Aktiv medlem
19 feb 2010
66
24
8
Kalix
Är i Riksgränsen och kör och har fått ett jäkligt skumt fel på min Viper -16 som gått 220 mil. När jag släpper gasen och "motorbromsar" är det som att jag fortfarande har gas kvar, den går inte direkt ner på tomgång utan ligger kvar på lite högre varv. Dessutom bluddrar den och svarar inte direkt på gaspådrag från tomgång ibland, "båar", och ibland tjuvstannar den från tomgång eller när jag har väldigt måttligt gaspådrag. Efter den har stannat går den igång direkt, men felet är ändock väldigt irriterande. Någon som varit med om något liknanden och/eller har någon teori?
 

albatraoz

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.164
23
38
Greenwich
Trasiga rullar
Trasig fjäder
Dåligt justerad rem
Nött gaswire

Hoppas på dålig justerad rem men säkert rullar..
 

Kreator

Aktiv medlem
19 feb 2010
66
24
8
Kalix
Trasiga rullar
Trasig fjäder
Dåligt justerad rem
Nött gaswire

Hoppas på dålig justerad rem men säkert rullar..
Min lokala Yamahahandlare plockade bort de tre brickorna på de utvändiga skruvarna på sekundären. Det här blev inte bra, och jag upplever att det är som att starta på 2:ans växel. Senaste milen har jag dragit pulka med både vuxna och barn. Kan det här ha stökat till det?
 

600 cfi

Välkänd medlem
18 dec 2008
542
15
18
norrbotten
Kolla så inte fjädern i primären gått av. Inte helt ovanligt på Yamaha. Det finns ett schims i teflon att köpa som man lägger mellan fjädern så den inte ska fastna i variatorn och få vridpåkänning.