vill montera mätare

minisillen

Välkänd medlem
3 nov 2011
1.426
0
16
borlänge
hej ja vill montera en hastighets mätare men lite svårt när förra ägaren klippt av mätar vajern precis intill drivaxeln hur gör ja då finns det elektriska mätare ?

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Att få dit en elektrisk är nog inte så enkelt då du måste få in rätt hastighetssignal.

Men du borde ju kunna få bort den avklippta delen och ersätta den med en nya hastighetsmätarkabel.

Finns mätaren kvar?

Om du postar en bild så har vo lättare att hjälpa dig...

R

räsern

kommer inte å gå med nån elektrisk på din Et, eller man ska aldrig säga aldrig :)

minisillen

Välkänd medlem
3 nov 2011
1.426
0
16
borlänge
ja har redan försökt få loss den lilla biten som sitter kvar med en lång näbb tång både dra och vrida men får inte loss den

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
De är ju bara att ta med en gps och plåga ut ETn på en raka så får du ju se vad besten klarar :)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Att få till en hastighetsmätare på något annat sätt än med GPS eller original är nog väldigt svårt.

Får du inte ut den lilla vajerstump som sitter inne i drivaxeln så är det inte lätt. Men det är bara att försöka på alla olika sätt annars blir det ju att byta axel...+ skaffa en vajer + skaffa en mätare...och det kanske blir lika dyrt som att köpa en GPS.

Vill du bara göra en koll så borde det ju finnas nån du kan låna en GPS av så du får testat toppfarten och sen lämna tillbaka den. Annars kan du ju ha någon med en annan skoter att åka bredvid för att kolla din hastighet.

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
vadå får du etn ifrån
Räsern skrev ju et tidigare så trodde du hade en sån. Ber om ursäkt om de inte var så.

Låna en gps av någon eller be en kompis med en skoter köra brevid så ser hu han hur fort det går!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

minisillen

Välkänd medlem
3 nov 2011
1.426
0
16
borlänge
hur hårt ska ja dra ja lär vell knäcka buken när den lossnar om den nu gör det

ja tittade nyss på en sida där stod det att indy lite 340 gjorde 75mph=120km/h kan det verkligen stämma tycker det låter mycke för den cc

Last edited:
R

räsern

Det kan jag lova att det gör den inte, min 550 gör 130 med en jävla marginal. om du inte nu drevat den, tvivlar på att den orkar driva den drevningen i dom hastigheterna! Men man ska aldrig säga aldrig ;)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Jag kommer ihåg att den Yamaha ET 340 som jag hade gjorde nästan 120km/h under perfekta förhållanden ...enligt mätaren. Då var den ny.

minisillen

Välkänd medlem
3 nov 2011
1.426
0
16
borlänge
Det kan jag lova att det gör den inte, min 550 gör 130 med en jävla marginal. om du inte nu drevat den, tvivlar på att den orkar driva den drevningen i dom hastigheterna! Men man ska aldrig säga aldrig ;)
ja har också lite svårt att tro på den hasitgheten då den är original i drevningen