Vill ha hjälp med bestyckning

Hessa

Medlem
16 jan 2010
12
0
1
sundsvall
Har en summit 670 -95 med felande HAC.
Hur ska jag bestycka förgasarna för att kunna ta bort HACen och är det nå mer jag bör göra i så fall? :hmmmm:

Är tacksam för all hjälp

TobbeE_87

Guest
18 feb 2005
786
0
16
37
Sollefteå
Hade en summit 583 förut som ja tog bort HACen på, å ja vill minnas att ja bestyckade den lika som en GT 583 utan HAC. sen när du tar bort HACen så var de nån slang som skulle pluggas också, minns dock ite vilken/vilka... Fråga åf om dom vet, eller sök här på forumet, har du tur kan du hitta nå gammalt inlägg ja skrivit då ja "byggde om" min. Lycka till // Tobbe

summit_95

Medlem
16 dec 2008
12
0
1
Kiruna
Samma problem med min summit med hac.Har tänkt göra som du
ta bort kalasburken.Undra om de går att använda sig av förgasarna
som sitter i org eller måste de bytas.

TobbeE_87

Guest
18 feb 2005
786
0
16
37
Sollefteå
Förgasare ska du inte behöva byta, men som ja skrev, nån slang som ska pluggas, å sen bestycka ner ordentligt! Tro de sitter 75 på lågfart orginal...

N

N_w

ursäkta, men vad är en HAC? är det den som gör att motornstannar vid ett visst varvtal istället för att gå ner på tomgång?:)

TobbeE_87

Guest
18 feb 2005
786
0
16
37
Sollefteå
High Altitude Compensator, ska via vacuumslangar å tryckklocka göra så att du inte behöver bestycka om skotern vid körning på olika höjder... En enklare föregångare till DPM.
Kolla nålarna, tro de är samma som "vanliga", kan inte komma ihåg att ja bytte nå annat än munstycken... Pratade med ÅF då, å dom ringde brp i Umeå å sen gjorde ja som dom sa, å skotern drog hälften så mycke soppa, surade inte å gick bra mycke bättre...

N

N_w

High Altitude Compensator, ska via vacuumslangar å tryckklocka göra så att du inte behöver bestycka om skotern vid körning på olika höjder... En enklare föregångare till DPM.
Kolla nålarna, tro de är samma som "vanliga", kan inte komma ihåg att ja bytte nå annat än munstycken... Pratade med ÅF då, å dom ringde brp i Umeå å sen gjorde ja som dom sa, å skotern drog hälften så mycke soppa, surade inte å gick bra mycke bättre...

tack så mycket:)

Hessa

Medlem
16 jan 2010
12
0
1
sundsvall
Jag bytte lågfartsmunstycke från 75 till 50 och då gick den ganska mycke bättre men nu dör den av vid full gas:( så jag behöver ett helt koncept!

och måste man byta slidskiva? och vad händer om man inte gör det?

summit_95

Medlem
16 dec 2008
12
0
1
Kiruna
Tja
Jag jämförde munstycken från en grand touring, skiljer
lite i bestyckning, sen hörde jag med Åf, munstycken finns
att köpa med nålköret har utgått.Där har jag fastnat.

Hessa

Medlem
16 jan 2010
12
0
1
sundsvall
jag jämförde med formula ss 670 för det är en likadan slidskiva på den som på min, så jag tänkte prova o bestycka min förgasare som en sådan.

TobbeE_87

Guest
18 feb 2005
786
0
16
37
Sollefteå
Tja
Jag jämförde munstycken från en grand touring, skiljer
lite i bestyckning, sen hörde jag med Åf, munstycken finns
att köpa med nålköret har utgått.Där har jag fastnat.
Har du öppnat å kollat va du har för nålar nu? Bytte ju aldrig nålarna i min 583 -96, endast munstycken, å de funka finfint. Fick ju svar av brp i umeå vilka nålar ja skulle köra med, å de var samma betäckning på dom som satt i orginal... Å glöm för guds skulle inte att kolla vilken slang som skulle pluggas!