Vill ha en trippel att spela upp välsång med!

Rallarsving

Medlem
23 dec 2008
6
0
1
Stockholm
Tjena, första inlägget här! Farsan har en indy ultra 700 touring eller vad den heter och den går bra trots att han har lagt till dödvikt med back och elstart.... och backspeglar(?).

Nu ska jag skaffa en skoter att skrämma upp. Gillar sleepers i alla kategorier och trepip är ett måste. Jag är mc-mekaniker och har mekat mest fyrtakt, men nu ska jag också bli skoterist!

Jag vill ha tips på en bra grund att jobba från. En trepips sjuhundra, men vilken modell? Ingen touring. Kan någon peka mig i rätt riktning? En god vän hetsar om en tidig "Storm". Är det en bra släde?

Jag hade tänkt att porta, slänga på boysen eller likvärdigt, bra pipor, öka kompressionen måttligt, borra och slänga in Wiseco(har jag gjort på otaliga hojar och de har alltid funkat bra), hoppas de finns till slädar också.

Men det störtsa ingreppet lär bli ett vått lustgas-system, men det får bli en bit in i framtiden. Jag hinner inte mer än renovering och portning innan säsongen. Men ge mig tipps på något gammalt relativt trofast att starta med...

PS. Jag är en sån som alltid lägger mer pengar på delar än startobjekt...

Tack på förhand! :rock:

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
fanns nån xcr 800 -99 på blocket, fula som stryck men bra motor vad jag har hört, polaris sista trippel som dessutom har avgasportar. hade helst velat ha en sån motor till mitt projekt

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
XCR 800 har en erkänt brutal motor.
Läste nån artikel av Tikka, där han ansåg den motorn ha en fruktansvärd potential, kanske finns nåt om den på hans hemsida?

Annars har du ju Ultran, som med pipor producerar låååångt över original..

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
Du borde köpa en TC 1000. Även om XCRen faktiskt är ett monster också...

Rallarsving

Medlem
23 dec 2008
6
0
1
Stockholm