Vilket av dom??

björne76

Välkänd medlem
16 nov 2007
294
0
16
Va faan!
Nu ha man frågat om tips om variatorkit o nästan bestämt sej.Då synar man mattan o ser att den bör bytas.den e orginal,30mm tro ja.den håll säkert nån säsong till men en 38a hade varit sjysst.Va e mest värt o kosta på?matta lr kit? ett kit e ju på sätt o vis beroende av en bra matta för o få ner kraften,men ofta e det ju hyffsat bett ändå?? (rave 800)

ZnAkE

Välkänd medlem
25 okt 2005
136
0
16
Borlänge
Hej hade jag varit du hade jag sattsat på en matta.. det är en ganska stor skillnad att åka på en 30mm matta mot en 38. Med 38 mattan har du både bra grepp vid gas och broms och jag antar att du inte bara sitter och åker fjäll och sjö då broms inte är så viktigt då man har lååång tid på sig att planera sin körning..

schizoo

Välkänd medlem
29 okt 2008
148
0
6
Satsa på en matta i första hand, du kommer märka en enorm skillnad i bettet. Sen köpa variatorkitt.

och letat efter drev på blocket.se
Drev köper jag alltid hos ÅF då dem inte kostar mer än 200kr, då får man också alltid fina och färska drev. Jag finner ingen nytta att köpa drev begagnat.

björne76

Välkänd medlem
16 nov 2007
294
0
16
Helt klart vettiga argument,jag tyck oxå matta kommer först faktiskt.
Sen håll ja med om att drev kan man lika gärna köpa nytt,e ju förhållandevis billigt.
38mm matta,dreva ner ca 3 kugg o en 72länk kedja o saken e biff:D