Vilken skoter?

Loke

Ny medlem
17 mar 2013
2
0
1
Hej. Är nybörjare på skoter, har visserligen haft en gammal john deere en gång, men den skar ihop ganska omgående:) Har länge varit sugen på att skaffa skoter, men det har inte blivit av pga. att jag inte tycker att jag har haft tid, samt beslutsångest om vad jag ska köpa.
Nu ska jag snart flytta, och nya kåken ligger precis vid skoterleden, så nu har skoterplanerna blivit högaktuella igen.

Men frågan är ju som sagt vad jag ska köpa förnågot? Jag gillar ju snabba saker, har en Chevelle med trimmad 454" bla. Så nån sorts muskelmaskin skulle ju kännas lämplig. Har suttit och suktat efter Thunder Cat. 1000cc 2-takt låter ju ballt! Någon på jobbet tyckte jag häldre skulle sattsa på en Storm 800, riktigt varför förstog jag aldrig...

Eller är så gamla prestandaskotrar rena rasen?Är det bättre att köpa nån gammal Aktiv eller nåt?Vore ju som sagt roligt med något som går som fan, men vill ju kunna sticka iväg några mil också utan att vara rädd att inte komma hem...

Hade väll tänkt att spendera max. 20-25.000kr.

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Gammal muskelmaskin står i motsatsförhållande till begränsade kostnader och våga åka några mil. Välj två av tre:

Muskel
Billig
Driftsäker

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Som jag ser det så finns det i din prisklass några skapliga skotrar som inte behöver ruinera dig men ändå har effekt i hyfsad utsträckning.

Polaris Ultra eller Storm
Yamaha SRX
Arctic Cat Wildcat
Skidoo Mach Z

Där har du skotrar mellan 120-150 hk som skottar på så det räcker. Självklart finns det vassare men de drar dubbelt så mycket soppa och håller hälften så länge.

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Som jag ser det så finns det i din prisklass några skapliga skotrar som inte behöver ruinera dig men ändå har effekt i hyfsad utsträckning.

Polaris Ultra eller Storm
Yamaha SRX
Arctic Cat Wildcat
Skidoo Mach Z

Där har du skotrar mellan 120-150 hk som skottar på så det räcker. Självklart finns det vassare men de drar dubbelt så mycket soppa och håller hälften så länge.
Jag måste nästan nostalgiköpa en ultra 700! Farsan hade en -95 eller -96a jag minns inte men med den skotern va första gången jag fick uppleva att ha obegränsat med kraft. (kändes som ett monster om man hoppade över från min gasspärrade phazer.) ligger bra pris nu och lär inte sjunka nämnvärt nå mer.

Risken är väll att känslan inte infinner sig och att minnena förstörs.....

Jag skulle vilja lägga till Yamaha sxr, Lynx rave 800, Arctic f7 och rmk/sks 700