vilken skoter ? ski doo, polaris, arctic?

D

Deleted member 6797

beror ju naturligtvis vad man jämför med, bladfjädrar är ju såklart sämre, och arctics afs är ännu mer kass.

Men utveckligen går ju oftast framåt, och det finns en anledning till att alla använder a-armar i dagens läge... och dom flesta bilar har använt
det i många år nu.

ska vi säga såhär då, artic hade a-armar på 80 talet och polaris trailingarmar, men nog fan var den första indyn me trailingarmar revolusionerande skoter.:) står i en skotertidning ja har att polaris indy har onödigt bra framvagn år 1980 då alla andra hade bladfjädrar. sen hade dom tidig vätskekyld. finns en vätskekyld 340 me typ 55hk
 

MatsT

Välkänd medlem
16 sept 2008
2.971
6
38
Östersund/Lugnvik/jämtland/offerdal
Varför inte lynx om du tittar på skidoo mxz ? typ samma skoter förutom att lynxen oftast har bättre fjädring:rolleyes:

näe inte en lynx.. men læste just allting om mxz 700 hær på forumet och det såg inte så bra ut magnapullen førgasarflænsarna tomgången å packboxarna verkar va ått helvete på dom.

kassan räcker till en f7a om jag vill men vill han en liten äldre skoter med 115-125 hk CA och ganska lætt och jätte bra hållbarhet.
 

Björn2

Prospect sledder
18 okt 2007
4
0
0
hej har en massa frågot på lite allt möjligt om några skotrar som jag funderar på att köpa.

skotrarna är alla 700cc mellan 98-03 av märkena ski doo summit/mxz, polaris xc/edge/rmk och arctic cat zr. MM

1 tyngden på dessa skotrar ?
2 hållbarhet i motorn ?
3 hållbarhet i övrigt ?
4 mest prisvärd ?
5 bäst i lössnö/led ?
6 bäst att leka med ?


och så undrar jag var som är bättre trailingarmar eller arctic cats dämpar system ? vad hænder om man kraschar med trailing armar samt a-c's ?
Ja du det där är svårt att svara på..men..vill du ha en skoter som är som dinna frågor så ska du köpa en f7 som är i bra skick..ta med nån riktigt kunnig persson vid köp..En av dom mest hållbara är yamaha srx..bra brännsleförbrukn..går väldigt rent och bra tryck..å för att inte tala om ljudet i den..men dålig att ta sej fram ock framtung..Ett annat altn..kan va en mxz 670 ho -99..mycket prisvärd skoter som har allt om man jämför va du får för 25-30 tusen..good luck