Vilken Polaris?

30 sept 2018
13
1
3
48
Jämtland
Tjena, är inne på att köpa en Polaris och har fastnat lite för en IQ 700 Classic årsmodell 07! Någon som har erfarenhet eller tips om den eller liknande så är jag tacksam, dragon mfl! Även kollat lite på FST , dragon årsmodell 07/08. Gillar skarpt att man kan byta lägen på styret, tror det är 5 lägen att välja med. Vilka modeller är det som har det mer och inom vilka årtal? Provade som sagt en polaris IQ 700 Årsmodell 07 och gillade den skarpt men då jag inte har så mycket annat att jämföra med då jag inte kört skoter så länge, så kanske ni har några åsikter och tips om vad man skall kolla efter och liknande. Kör en touring mest men nu sugen på en lite smidigare och mer lek maskin.
 

widetrak

Välkänd medlem
12 nov 2007
1.141
10
38
Kovland
Jag hade en 600 Switchback 144" -06 och den hade ställbara styret. Hade dock ett styrhöjarblock och styret var alltid i främsta läget men jag körden stående 99,9% av tiden och mycket off-trail så det var ingen finess jag nyttjade. Tycker det är en duglig skoter med tanke på årsmodell och prisläge. Sexhundran är väldigt tålig. FST:n var aldrig någon hit tror jag.