Vilken Polaris ska man köpa?

Syst3m

Välkänd medlem
14 feb 2009
1.064
0
16
Skaraborg/Värmland
Hej :ciao: första inlägget här då!

ska köpa en Polaris :rock: Max 15 k ska spenderas.

Läst och sökt och har kommit fram till att man ska passa sig för EFI och trecylindriga då de går sönder typ jämt. Stämmer det? Ska man vara rädd för dessa och köpa en tvåcylindrig med förgasare?

Ändamålet kommer vara typ blandat, ska ha den vid ett stugområde så de blir lite led, lössnö, osv.. Ingen sjökörning eller så mycket användande då jag kanske är där max 1 månad/år.

Hittat ett par fina på blocket, en Indy 400 -88.

och en XCR 600 -95 med 650 snurra i.

Är det förgasare i bägge och inga EFI eller? :confused:

Vilken av dem rekommenderar ni? Vill ju inte ha en kärringskoter som inte går framåt och jag vill ju inte gräva loss den 24/7..
 
Senast redigerad av en moderator:

Indy 500_efi_sks

Välkänd medlem
4 mar 2008
100
0
6
I skogen
Jag tycker inte att man behöver akta sig för efi... håller för det mesta så länge du har bra batteri. Ett bra alternativ om du inte tycker om att tanka:)
 

Syst3m

Välkänd medlem
14 feb 2009
1.064
0
16
Skaraborg/Värmland
Jag tycker inte att man behöver akta sig för efi... håller för det mesta så länge du har bra batteri. Ett bra alternativ om du inte tycker om att tanka:)
Jo de är ju positivt men många har sagt att när det väl krånglar, då fan krånglar det..:( Hur ofta krånglar det egentligen??? Kör man med fräscht batteri hela tiden så ska det inte vara några problem??

Sen är frågan också den att hur är det med Polaris 3-cylindriga motorer? Mittencyllen får inte tillräckligt med kylning eller?
 

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
Sen är frågan också den att hur är det med Polaris 3-cylindriga motorer? Mittencyllen får inte tillräckligt med kylning eller?
Jorå alla får kylning... allt beror ju på hur du bestyckar den.... samma på twinnar också
 

AlexanderB

Välkänd medlem
30 nov 2007
162
0
6
Stockholm
Jag funderar på en Polaris xcr 440 sp men jag har mina funderingar på den för det är ju så lite kubik för så mycket hk (85 hk) och då får den lite för högt varv.?!
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Jag funderar på en Polaris xcr 440 sp men jag har mina funderingar på den för det är ju så lite kubik för så mycket hk (85 hk) och då får den lite för högt varv.?!
85hk är en del för en 440, men tänk på att nyare 440skotrar har en bit över 100hk i sej.