Har också tittat på Montana 600 eller 650 med kamera och geotaggning där de säger att skärmen ska vara användarvänligare även i kyla än den 620 jag testade men inte var nöjd med då pekskärmsfunktionen var rent dålig när det var kallare än -10 C.Röstar på Garmin nya Montana-serie...
Verkar perfekt, stor 4" skärm...
Inbyggt laddbart batteri samt möjlighet att använda vanliga batterier.
Funkar till allt både outdoor och som väg-gps...
Har haft min nån vecka nu, verkar lovande...
Det ska ju alltid finnas möjlighet att koppla in ett 12v uttag även om det inte sitter original...Finns det någon som har koll på hur man får laddning till gps:en om det varken finns batteri lr 12v uttag på skotern. I Chris6 fall är de ju lätt då phazern har batteri och då är strömförsörjning inget problem! Men nu finns de ju inte batteri på alla skotrar...
Nej det har jag inte gjort, men det va ju en ide man kanske skulle pröva...Har också tittat på Montana 600 eller 650 med kamera och geotaggning där de säger att skärmen ska vara användarvänligare även i kyla än den 620 jag testade men inte var nöjd med då pekskärmsfunktionen var rent dålig när det var kallare än -10 C.
I brist på snö och skoterkörning, har du gjort något fälttest typ in i frysen ett par timmar och ut för att användas?
Går pekskärmskänsligheten att justera?
Upplevde den lite för känslig vid snabbcheck i butik och säljaren trodde..... att det skulle gå att justera men visste inte dvs ingen man handlar hos!
550 är en "crossover" precis som skotern dinVad är skillnaden på en nuvi 550 och t.ex. en nuvi 200 eller 300?
Då är det nog som Garmin säger i reklamen att pekskärmen är förbättrad för att klara funktionen i kyla. Har en kontakt i Kanada med folk som jobbar utomhus hela året som jag fick svar från nyss och det visade sig att han utrustat sig själv och 3 underlydande med 600:an alldeles nyligt, de börjar redan nu vara ute på skoter med dessa och kör +1500 mil per säsong så jag ska invänta vad fälttetset säger här fram mot jul, både 600 o 650 ligger under 600 CAD därborta , säkert billigare efter jul så det är ju inte alltför blodigt att ta hem en.Kalibreringen är endast en lägeskorrigering, det kommer upp olika punkter på skärmen som man trycka på... Inget annat...
Blev nyfiken så jag la in Montanan i frysen i 3 timmar, tog ut den nyss... Tycker den funkar nästan lika bra. En aning segare är den, men det är knappt märkbart... Det är inget man reagerar på om man säger så...
+ 1Jag ska köra med Montana, tror det är den optimala navigatorn för skoter.