Vilken är tidernas absolut sämsta skoter?

Norrlänningen

Välkänd medlem
4 dec 2010
290
0
16
Gävle
Låt höra, vad har ni för erfarenheter?

Mitt bidrag måste vara farsans Ockelbo 8000 -85
Den måste väga 400kg, tung som ett helvette. Om man ska sväga på sjön så måste man börja svänga minst 200 meter innan för det händer nästan inget, och tungstyrd som ett helvete är den också.

Kör man över 40km/h så kommer rutan farandes av fartvinden och om man skulle råka köra på en snökant så sprutar det boggiehjul till höger och vänster. Sen är 503an så otroligt slö att den klarar inte av lite vatten på isen, för då ankrar man skiten, och det är inte roligt.

Mitt absoluta hatobjekt när det kommer till skotrar är de flesta dubbelbandare, men i synnerhet den Ockelbo 8000 som jag är uppvuxen med. :lol:

Fille.

Välkänd medlem
5 apr 2008
366
0
16
Haha, har en passande bild till din text. Notera även svängen innan.

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Beror väll lite på hur man ska tänka som. Menar, en kortbandare t.ex är ju värdelös i djupsnö... av naturligta skäl.

Men i övrigt vill jag nog säga att RX1Mountain -03 är en bra kandidat till tidernas sämsta skoter. Då den inte under några som helst omständigheter (orginal) klarar av djupsnö, vilket den va "designad" för.

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.561
426
83
Malå/Adak
Yamaha SW 440, aldrig hel och tämligen värdelös när den för ovanlighetens skull gick....

mattgojohn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.885
115
63
Skellefteå
Har några släktingar som skulle hävda att en AMF inte var så bra, sen har jag inte hört så positiva
tongångar om Rajd Laser...

Reppa

Välkänd medlem
2 dec 2007
200
0
16
Mbgt
Man måste ju tänka på hur pass värdelös den är till det som den är till för också.

Tex man kan ju inte skriva att en kort skoter är värdelös som klättrare, då den inte är gjord för det.
Inte heller att ockelbo 8000 är kass som dragare, vilket den är till för =)

rx1 mountain hamnar väl rätt högt på skitlistan, den blev ju tillochmed spöad av en f7a i klättringtester=)