vilka skidor?

jocke_91

Välkänd medlem
12 feb 2008
499
0
16
Nyland
:hello:Ja, som rubriken lyder, jag tänkte köpa nya skidoor tillmin lynx enduro 494. skulle viljaha ett bra pris på en skida som funkar perfekt i djupsnö och på led:(

en sak till, länka järna till enbra sida där de finns bra och billiga skidor:)

Tack på förhand

Last edited:

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
Jag tipsar personligen om Yamaha's MTN skida som sitter på tex Apex mtn.

Kostar 3000:- komplett!

Annars har du de vanliga SLP PP, C&A Pro och Slydog!
Måste ev. köpa ny skidor till min MM-00 och jag undrar vars jag skulle hitta dom? Såg att de inte fanns några ute på blocket.
Mvh Alle

Robster

Välkänd medlem
14 okt 2004
790
0
16
Dalarna
Jag tycker att ni båda ska köpa Slp PP (powder pro).
Riktigt bra skidor.
Instämmer. Yamaha orginalskidorna (nya modellerna) är inte konsekventa utan rent av livsfarliga när det är hårt ute. Spårar vilt är bara förnamnet.

Kör själv med C&A Pro 7" wide skidor och de funkar bra. Nästan för breda i det lösa, eftersom man måste vara mkt bestämd om du ska lägga omkull och köra en skön pudersväng.

Skulle jag köpt nu så skulle jag tveklöst köpt SLP Powder pro!
Har aldrig hört något dåligt om dem någonsin.

//Rob

JeppeR

Välkänd medlem
31 jan 2008
928
0
16
Arvidsjaur
Säger sor Robster, jag har SLP PP skidor på min MM 700. Har aldrig hört någon klaga på dem ännu iaf.

Mvh Jeppe

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Skulle jag köpt nu så skulle jag tveklöst köpt SLP Powder pro!
Har aldrig hört något dåligt om dem någonsin.

//Rob
Då ska du få höra här. :)
De blir spårkänsliga, och speciellt när det är hårt. Jag gillar de inte heller riktigt när det är skare fast då är det inte så kul att köra överhuvudtaget.
Men överlag tycker jag SLP PP är en kanonskida som jag nu har använt på fem skotrar.
Jag har testat C&A XT men de var alldeles för tungstyrda enligt mig så det blev SLP PP ännu en gång.
Till vintern kommer jag nog testa C&A Razor men det lär väl bli så att man går över till PP efter det ändå :)

Robster

Välkänd medlem
14 okt 2004
790
0
16
Dalarna
Då ska du få höra här. :)
De blir spårkänsliga, och speciellt när det är hårt. Jag gillar de inte heller riktigt när det är skare fast då är det inte så kul att köra överhuvudtaget.
Men överlag tycker jag SLP PP är en kanonskida som jag nu har använt på fem skotrar.
Jag har testat C&A XT men de var alldeles för tungstyrda enligt mig så det blev SLP PP ännu en gång.
Till vintern kommer jag nog testa C&A Razor men det lär väl bli så att man går över till PP efter det ändå :)
Intressant. På vilken skoter var de spårkänsliga? REV?

//Rob

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Är på jakt efter nya skidor jag med, har länge bestämt mig för att köpa SLP PP. Men de kommer att svida i börsen, så då tänker man om de verkligen är värt. Kan nämna att jag kör på precisions skidor nu...

Men hitta nu i RINAB "Flexiskida", https://rinab.jetshop.se/ShowProduct.aspx?prodid=16589, är de den skida som sitter på typ Ski-Doo MXZ -01?

Robster

Välkänd medlem
14 okt 2004
790
0
16
Dalarna
Är på jakt efter nya skidor jag med, har länge bestämt mig för att köpa SLP PP. Men de kommer att svida i börsen, så då tänker man om de verkligen är värt. Kan nämna att jag kör på precisions skidor nu...

Men hitta nu i RINAB "Flexiskida", https://rinab.jetshop.se/ShowProduct.aspx?prodid=16589, är de den skida som sitter på typ Ski-Doo MXZ -01?
Maila till rich på www.richmotorsports och fråga honom om vad han vill ha för ett par SLP PP skickade till Sverige. Du kommer garanterat att bli mkt glatt överaskad.. :p

//R

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Maila till rich på www.richmotorsports och fråga honom om vad han vill ha för ett par SLP PP skickade till Sverige. Du kommer garanterat att bli mkt glatt överaskad.. :p

//R
Men dom blir väl knappast billigare än dom på www.sled-parts.com ?

Hade jag tänkt köpa ett par SLP PP så blir de från sled parts, om ingen vet någon billigare. Synd dom är så väldigt dålig på att svara på mail.

rmk700_05

Välkänd medlem
27 okt 2006
461
0
16
hej funderar också kring slp pp.

hur vet man vilka stysrstål man ska välja tex. vilka ska jag använda om då jag kör mer än 70 % lössnö per sesong.?

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
bumbar tråden då jag måste köpa ett par nya skidor, vet vad SLP PP går för och vad alla säger om dom, men tänkte höra om Slydog Powderhound. Någon som har erfarenhet av dom?