Vilka modeller funkar pidd på?

Zibpka

Medlem
7 feb 2012
35
0
1
Strömsund
Hur funkar det här med pidd? Som ja fattat det så är det en typ av gps?0
Vad har en mer för funktioner och framför allt vilka modeller av polaris funkar den på?

tafflo

Välkänd medlem
19 okt 2008
202
1
18
Den sitter standard på vissa modeller ur axyssortimentet. vet inte om det går att eftermontera med nån lämpa!

Drago

Semi PRO sledder
13 feb 2018
245
49
28
Fungerar på alla axys.
Tillbehör med kablage och gps puck, mm.

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.291
1.114
113
Stora Blåsjön
Bör nog inte vara något problem att montera på en pro-ride också. Möjligen lite anpassning av kablaget bara.
Men frågan är bara varför man skulle vilja ha pidd skiten på sin maskin. Är ju inte mycket till kartor till den och som fordonsinstrument rätt värdelös då den tar för lång tid att starta.
Jag har sett en enda fördel med pidd och det är att ev felkoder skrivs i klartext också, inte bara en sifferkod som det är annars. Men det tar inte många sekunder att googla en felkod heller...

daniellinder

Välkänd medlem
26 nov 2015
158
4
18
Luleå
Bör nog inte vara något problem att montera på en pro-ride också. Möjligen lite anpassning av kablaget bara.
Men frågan är bara varför man skulle vilja ha pidd skiten på sin maskin. Är ju inte mycket till kartor till den och som fordonsinstrument rätt värdelös då den tar för lång tid att starta.
Jag har sett en enda fördel med pidd och det är att ev felkoder skrivs i klartext också, inte bara en sifferkod som det är annars. Men det tar inte många sekunder att googla en felkod heller...
Håller med dig. Sen gillar jag en sak till och det är "clutching-verktyget" som finns. Fungerar faktiskt riktigt bra!