Vibrationer i en xp 800

skidoo_ss24

Välkänd medlem
4 nov 2004
622
0
16
Ockelbo
Köpte mig en renegade 800 -08 i höstas. Har tyckt att de är vibrationer på tomgång, jämförde med en -09 800 och tyckte den var lika. Men i helgen blev de premiärturen och tycker den vibrerar mer än dom andra skotrar jag haft, kör man fortare så kände man nästan inga vibratiner.
Är alla 800 power-tek så?

Tyckte den

800PSR

Välkänd medlem
28 feb 2009
1.476
2
16
Vikmanshyttan
Vibrerar en hel del på tomgång och lägre varv.
Har haft 2st och båda var lika. du kan höja tomgången något så blir den lite lugnare.

skidoo_ss24

Välkänd medlem
4 nov 2004
622
0
16
Ockelbo
Ok så era vibrerar också, är ju svårt att förklara här hur mkt den vibrerar, men de känns lite som att åka 4t cross :)Känns främst i fotstegen slutar att vibrera vid lite högre fart, runt 80 ca.

Rogge

Välkänd medlem
1 jan 2000
116
0
6
Luleå
Ser man att variatorn hoppar / vibrerar?
Jag har balanserat min variator och den hoppar inte de minsta :)

skidoo_ss24

Välkänd medlem
4 nov 2004
622
0
16
Ockelbo
Ser man att variatorn hoppar / vibrerar?
Jag har balanserat min variator och den hoppar inte de minsta :)
jo de ser ut som de men hela motor hoppar/vibrerar så de är svårt att säga. Hur balanserar man variatorn? gjorde du de själv eller lämnade du iväg den?

W

Wettainen

Jag var själv orolig jag :p
Variatorn hoppar/vibrerar som du säger Rogge. Inget problem ska det vara säger dom iallafall. Huven låter ganska mycket på tomgång men direkt jag varvar upp så slutar det :)

skidoo_ss24

Välkänd medlem
4 nov 2004
622
0
16
Ockelbo
Vet om att skidoo har stora toleranser på vevarna, men om de är obalans i vev och variator så kan ju inte lagrena må bra av de?