Vevaxel lager

Audionen

Välkänd medlem
28 jan 2012
179
2
18
Alnö
Är det någon som bytt lager på en cfi4 motor? Och är det någon som vet vilka skf lager de motsvarar?
Och till sist... Måste man balansera vevaxeln efter att man bytt lager?
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.627
797
113
Kramfors
Jag kan bara svara på en fråga. Balansera veven är fel ord som de flesta säger man riktar bara veven efter lagerbyte . Ja man måste rikta veven efter lagerbyte.
 

Audionen

Välkänd medlem
28 jan 2012
179
2
18
Alnö
Jag kan bara svara på en fråga. Balansera veven är fel ord som de flesta säger man riktar bara veven efter lagerbyte . Ja man måste rikta veven efter lagerbyte.
Ok. Gäller det även om man "bara" byter de yttre lagrena? Är inte säker på om jag ens behöver byta lager.
Men nu då jag gör kolvbyte så tänkte jag passa på att även checka av lagrena då motorn ändå är ur.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.627
797
113
Kramfors
Ok du ska bara kolla lagren. De yttre är bara trycka lös och sätta dit utan riktning ,,de är sälla de inre lagren är väck.
 

Audionen

Välkänd medlem
28 jan 2012
179
2
18
Alnö
Ok du ska bara kolla lagren. De yttre är bara trycka lös och sätta dit utan riktning ,,de är sälla de inre lagren är väck.
Det låter betryggande då lagrena både kostar en massa onödiga pengar och det kan vara svårt att hitta någon som riktar vevaxeln här :)