varvar endast 7500rpm sekundär?

N

N_w

tjena, har varit å kört hela dagen åh jag är så j*vla besviken på skotern som aldrig kommer upp i max effekt varvtalet alltså 8000rpm. Jag har ett cudney kit på den, ramperna står på (4) lite väl mycket tycker jag.. ny rem, sekundär variatorn står på B-5 kan jag ställa om sekundär variatorn så jag kan nå 8000rpm? isf vilket läge ska jag ställa fjädern i sekundären?

(Ny riktade variatorer på märkes verkstad.)

mvh Jonatan

Byrje1

Semi PRO sledder
23 okt 2009
185
0
0
Ume�
De är ju lätt fixat :) Om de ser på den bifogade filen så sruvar du om denna och flyttar om den till 4 om du har på 3an osv. Varje snäpp upp är ca 2-300 varv på toppen men du får inte ta förmycket då den lätt övervarvar på led :) Skicka pm för mer detaljerad förklaring

Attachments

N

N_w

kan man göra något åt det här genom att tjustera sekundär variatorn?

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
om den inte orkar varva ut så är de ingen ide att börja med sekundären.. skickar inte bill med små sånnadär som man skruvar in i variatorn? Typ 2-3 olika längder?

Setscrews eller va dom heter...

N

N_w

om den inte orkar varva ut så är de ingen ide att börja med sekundären.. skickar inte bill med små sånnadär som man skruvar in i variatorn? Typ 2-3 olika längder?

Setscrews eller va dom heter...

han skickade med långa och korta jag har en kort i varje viktpinne:)..

Byrje1

Semi PRO sledder
23 okt 2009
185
0
0
Ume�
En kort de va lite :hmmmm: med tanke på att jag har två långa i min. och de skiljer ju inte så många hästar.