Vart hittar man en matta till en F7:a -04?

kannringen

Välkänd medlem
28 feb 2010
218
2
16
Örnsköldsvik
Hej är ute efter en 44mm matta till min F7 men har inte hittat något. Är det helt omöjligt och få tag i eller vad är det frågan om?

Någon som har tips på vart man kan få tag i en matta?

//Dan

kannringen

Välkänd medlem
28 feb 2010
218
2
16
Örnsköldsvik
Låter ju jättebra! Vad blev slutpriset? Är det nödvändigt att byta något annat samtidigt som man byter matta? Drivhjul etc? Vad är non-slip?

Mange^

Välkänd medlem
16 dec 2007
826
1
16
Sundsvall
Du behöver inte byta ut något, såvida du inte hittar nåt som är glappt, testa och känn på drivhjulen/drivaxeln.

non-slip är drivhjul med fönsterdrift, dvs det är kuggar som går i hålen i mattan, och du kan därmed köra med lägra mattspänning och minska motståndet i driften.

Erja

Välkänd medlem
31 jan 2010
106
0
6
Bjuråker
Köpte också samma matta där tidigare i år lnågot billigare. $ 399.
Mycket snabb leverans och bra service.
Rekomenderar.

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
får man garantier på mattorna man köper dom?
Det tror jag inte, speciellt när det är från ett annat land då det kan bli väldigt struligt med olika språk, samt hålla på och frakta till andra länder.
Varför du nu skulle vilja ha garanti på en matta förstår jag inte, har väl aldrig hört att en ny matta gått av.:)

j0cke

Aktiv medlem
16 feb 2010
88
0
6
sant men tänkte också på fabriksfel osv man kan aldrig vara nog försiktig när man ska handla från ett annat land ;)

j0cke

Aktiv medlem
16 feb 2010
88
0
6
Här, passar rakt av, några tusenlappar billigare med frak + tull än om du köper den i Sverige.
Har köpt just den mattan från den där länken och det tog 8 dagar så var den hemma, har hunnit montera den också och den passar.

http://www.kenssports.com/eshopprod_cat_1930-15502_product_793651.135x128x17_Sno_Cross.htm

När du köpte där ifrån var du tvungen att betala med "wire transfer"????? för dom försöker få mig att betala med de när jag beställde och när man betalar med det så för man över pengar direkt från mitt konto till deras utan försäkring vad jag har fått höra..

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Jo så gjorde jag. Har hört av folk from over there att det är ett seriöst företag som inte lurar folk på pengar så chansade. Tog väll 2-3bankdagar innan pengarna kom till han och sen tog det 1½ vecka så hade jag mattan på Posten.

j0cke

Aktiv medlem
16 feb 2010
88
0
6
Jo så gjorde jag. Har hört av folk from over there att det är ett seriöst företag som inte lurar folk på pengar så chansade. Tog väll 2-3bankdagar innan pengarna kom till han och sen tog det 1½ vecka så hade jag mattan på Posten.
okejokej då blir de nog att beställa imorron :)