Vart går den säkringen??

ratsit

Medlem
10 feb 2010
40
0
1
Luleå
Hejsan har en renegade 800 -06

Det sitter en 5 amp säkring vid styret (dess knappen) ihop med ett relä, vanligt typ extraljus, nån som vet till vad den går??

Sätter jag dit en ny ecm så brinner den direkt

Sätter jag dit min gamla trasiga så håller den och drar på starten, men ingen gnista pga trasig ecm box....

Nån som har tips eller nåt att gå på???

Mvh Magnus

lille man

Välkänd medlem
1 jan 2000
605
4
18
LULEÅ
www.lacken.se
Hejsan har en renegade 800 -06

Det sitter en 5 amp säkring vid styret (dess knappen) ihop med ett relä, vanligt typ extraljus, nån som vet till vad den går??

Sätter jag dit en ny ecm så brinner den direkt

Sätter jag dit min gamla trasiga så håller den och drar på starten, men ingen gnista pga trasig ecm box....

Nån som har tips eller nåt att gå på???

Mvh Magnus
Kommer tyvärr inte åt kopplingsschemat just nu.
Men reläet du nämner är laddningsreläet.
Tycker det låter som att du har alldelens för hög spänning.
Sitter säkringen före eller efter reläet?
Du kan alltid prova att byta reläet (ett vanligt extraljus relä fungerar), har doch för mig att det skall vara ett med dubbla utgångar.

ratsit

Medlem
10 feb 2010
40
0
1
Luleå
Hej.....säkringen sitter före reläet, jag tog bort reläet idag och då höll säkringen, knackade lite på reläet och satte tebax det, då håller säkringen, antagligen reläet som hakat upp sig...

Men fortfarande ingen gnista, batteriet är tomt kan det påverka?? om reläet är paj, får jag gnista då?? andra förslag??

Magnus

lille man

Välkänd medlem
1 jan 2000
605
4
18
LULEÅ
www.lacken.se
Hej.....säkringen sitter före reläet, jag tog bort reläet idag och då höll säkringen, knackade lite på reläet och satte tebax det, då håller säkringen, antagligen reläet som hakat upp sig...

Men fortfarande ingen gnista, batteriet är tomt kan det påverka?? om reläet är paj, får jag gnista då?? andra förslag??

Magnus
Om säkringen inte går sönder nu så borde du ha gnista med den nya ecm:en.
Sätt dit ett nytt relä och ladda upp batteriet.

ratsit

Medlem
10 feb 2010
40
0
1
Luleå
Jo jag tycker det, ska ladda batteriet och slänga dit ett nytt relä, sedan är det bara att hålla tummarna....

Magnus