Varma skor

Freddan Rev 800

Välkänd medlem
9 dec 2005
636
4
18
Skellefteå
www.partybandettba.se
Japp, det blev tillslut:
http://www.kamik.com/GenfootWeb/serv...2008&curRow=16

Första intycket är att dom e mycke smidigare och lättare än jag trodde! Nu återstår bara att testa om dom håller värmen...

mvh
F
Nu har vi testat.
Skoterlivet är förändrat till det bättre. För första gången har vi hittat ett par skor som håller henne varm. Inte att rekommendera för oss som inte fryser och klarar oss med en vanlig sko. Jag har själv HMK och fryser aldrig. Men det är ju inte det som är grejen, om man har riktigt svårt att hålla värmen på fötterna krävs det nått extra och denna sko funkar för oss!

Vi kan inte annat än rekommendera!

F & E
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Jag har Sorelskon du länkade till i början.

Varm nåt fantastiskt, men ganska klumpig att gå i.
 

AdamJ

Aktiv medlem
20 feb 2007
78
2
6
Kalix
Jag köra med scott skor och har varit ute och köra några timmar i -18 och dom var varma, hade bara ett par vanliga sockar, inge annat. så dom får 5+ av mig:)
 

PontusS

Aktiv medlem
14 feb 2009
70
0
6
Hälsingland
tror nog att första alternativet blir fint, verkar vara varma osv.

Själv kör man ju med ett par oisolerade nokianstövlar och tjockstrumpor (yllesockor som man bör säga)
 

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
Förvånansvärt många som kör med powerstövlar och fodrade gummistövlar. Marknaden har ju så enormt mycket mer att erbjuda!
Fryser man lätt om fötterna så brukar det inte spela nån roll vad man har, det gäller först och främst att man håller sig varm om resten av kroppen så inte kylan kryper på en för då blir fötter och händer kalla först. Bra blodcirkulation är ju också ett plus...

Personligen gillar jag inte att ha varma skor. Jäkligt vidrigt att bli svettig om fötterna när man är ute på en längre tur. Power går alltså fetbort... HMK är också för varma i mitt tycke!
 
N

Nyremsen

Hej
Jag har frusit om fötterna varje vinter i över 40 år men hösten 2007 köpte jag ett par Kamik och då blev det bra. Jag fryser aldrig numer, inte ens när man står still länge. Kamik är suveränt varma och med snöskydd upptill. Det som kan upplevas besvärligt är att lära sig gå i dem utan att man ser skadeskjuten ut, de är lite osmidiga men man lär sig.

Köp dem, det är hon värd!!!
 

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
Jag kör med ett par Icebug SORIX BUGrip2.0 som dom kallas, har bara använt dom 2 gånger men ack så sköna dom är.
Dom är varken för kalla eller för varma :)
Varför jag köpte dom var för att det fanns inga andra i min storlek på Kalix Maskiner :/
Det finns nackdelar med att ha storlek 46 på fossingarna men just på dessa skor är det verkligen ingen nackdel.

På min Indy 500 sks så är dom nästan lite breda för att man ska kunna stå lite längre bak men på dom nyare chassina så är det perfekt :)
 

GST Spyder

Välkänd medlem
12 feb 2009
401
19
18
Rössjö / Örnsköldsvik
ska införskaffa kamik till gumman då med andra ord..För någon som är mer frusen än henne vette tusan om jag någonsin hört talats om eller känt till :)
Nu vet vi orsaken till hennes frusenhet så vi behöver inte gå in på det, men ett par riktigt varma skor har aldrig skadat någon :)
Hon är inte så aktiv i åkandet utan mer stillasittande och då behövs bra skor som håller värmen länge "på egen hand" så...Ska prova Kamik och se vad det blir av:) Man har alltid nytta av det här eminenta forumet :)


PS: Var får man tag i dem ...återförsäljare alltså?
 

Freddan Rev 800

Välkänd medlem
9 dec 2005
636
4
18
Skellefteå
www.partybandettba.se
ska införskaffa kamik till gumman då med andra ord..För någon som är mer frusen än henne vette tusan om jag någonsin hört talats om eller känt till :)
Nu vet vi orsaken till hennes frusenhet så vi behöver inte gå in på det, men ett par riktigt varma skor har aldrig skadat någon :)
Hon är inte så aktiv i åkandet utan mer stillasittande och då behövs bra skor som håller värmen länge "på egen hand" så...Ska prova Kamik och se vad det blir av:) Man har alltid nytta av det här eminenta forumet :)


PS: Var får man tag i dem ...återförsäljare alltså?


Vi köpte på e-son maskin i Skellefteå...
 

Robster

Välkänd medlem
14 okt 2004
790
0
16
Dalarna
ska införskaffa kamik till gumman då med andra ord..För någon som är mer frusen än henne vette tusan om jag någonsin hört talats om eller känt till :)
Nu vet vi orsaken till hennes frusenhet så vi behöver inte gå in på det, men ett par riktigt varma skor har aldrig skadat någon :)
Hon är inte så aktiv i åkandet utan mer stillasittande och då behövs bra skor som håller värmen länge "på egen hand" så...Ska prova Kamik och se vad det blir av:) Man har alltid nytta av det här eminenta forumet :)


PS: Var får man tag i dem ...återförsäljare alltså?
Jag rekommenderar fortfarande Klim Adrenaline GTX som är underbart varma, SMIDIGA och transporterar bort fukten bra från fötterna via goretexmembranet.

//Rob