variatorrems slitage på rev 600H.O?

zeb

Medlem
1 jan 2000
38
0
1
vet nån om de är så att man skulle slita mera rem på en -04 Rev 600/800 H.O om man låter den svarta kåpan som sitter över variatorerna vara kvar? har hört att de kan bli överhettat å slita mer på remen!!
och remen är ju inte gratis till en rev 04!!

zeb!!
 

malmzor

Aktiv medlem
1 jan 2000
50
0
1
RE: variatorrems slitage på rev 600

har samma problem på min summit rev... första remmen gick vid 70 mil.. luktar bränd rem när man kör
 

Fralla

Medlem
1 jan 2000
46
0
1
Östersund
Visit site
RE: variatorrems slitage på rev 600

Jag fick tips på att borra en massa hål i plastkåpan runt variatorn för att öka luftgenomströmningen.
Jag har inte provat själv än men det låter som att det borde funka.
 

FreddeL

Välkänd medlem
1 jan 2000
386
0
16
RE: variatorrems slitage på rev 600

Har kört utan svartplasten ett tag nu det verkar som remmen går lite svalare,första remmen stoppade inte bra!!
-04 REV
 

zeb

Medlem
1 jan 2000
38
0
1
RE: variatorrems slitage på rev 600

Har rådfrågat en crossförare som ja känner och han sa, att de va bara att ta bort
den svarta plastkåpan på variatorskyddet,
för de är bara en grej för att skydda fingrarna för klåfingriga amrikanare!!
kåpan kan ge högre värme på remen och mer slitage!!
 

malmzor

Aktiv medlem
1 jan 2000
50
0
1
RE: variatorrems slitage på rev 600

men borde det inte komma snö på remmen då? det e ju som ett hål där på sidan å borde komma snö speciellt när man burkar?
 

zeb

Medlem
1 jan 2000
38
0
1
RE: variatorrems slitage på rev 600

Menar du på sidan av kåpan eller på sidan
av baljan??för på sidan kåpan är de ju ett hål,men de spelar ju ingen roll om du tar bort kåpan för du har ju hela baljan och huven+variator skyddet som skyddar mot snö!! så är det ju på alla skotrar!!
 

malmzor

Aktiv medlem
1 jan 2000
50
0
1
RE: variatorrems slitage på rev 600

det är ju ett "snett" hål där på sidokåpan där borde det kunna komma snö på variatorn om man tar bort det dära svart från variator skyddet...
 

zeb

Medlem
1 jan 2000
38
0
1
RE: variatorrems slitage på rev 600

Var ute å körde uppe i åkersjön i helgen på skoterns julafton,och körde i meter djup pudersnö och de var inte en mista tendens till att fö snö på remen fast ja burka ner
skotern till max!!
ZEB!!
 
R

RevMan

RE: variatorrems slitage på rev 600

Jag kjörde -03ans bondrev 7dm puder och det kom snö på remen. vet inte hur de e me -04an men på 03an borde man köra me skyddet på i puder men e de hårt så ta bort det.
tipset e att borra ur nitarna och sätta dit bultar i stället så man kan ta bort det smidigare