variatorkit till en rmk 800 -00 med 700 -01 motor?

TheWayOut #8

Välkänd medlem
2 dec 2007
120
0
6
hej! jag har som sagt en rmk 800 -00 och vad jag vet så är det bara motorn som är utbytt till en rmk 700 -01 motor.
Nu är det så att jag för det första vill få upp tillslagsvarvet för att om jag tex. stannar i lössnö och ska köra iväg så vill den liksom inte varva upp direkt utan det tar en liten stund och det känns som om den bara sliter onödigt på remmen..blir även lika om ja stannar på led men det är inte lika störigt där..
Vad jag förstått så kan jag antingen byta primärfjädern eller köpa ett variatorkit så ja undrar om det är värt å köpa v-kit så den får lite bättre acc på köpet? den är för övrigt nerdrevad, ,slp pipa, speedtech slutburk och boostbottle så den är väldigt rapp i övrigt. Sen har jag ju back vilket är otroligt skönt;)
Det jag undrar mest är om ja köper ett v-kit, ska jag då köpa ett till en rmk 700 -01 eller till en rmk 800 -01?:suspicious:
Tillslagsvarvet tror jag ligger på ca 3000-3500varv

Oerhört tacksam för svar!:cheesy:

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
42
Boden
Det ska väl vara ett till en 700-01 isf. men har du pipa så ska du ju kanske hellre satsa på ett kit med justerbara vikter istället.