Variatorbestyckning XC700 -02

HansN

Välkänd medlem
1 jan 2000
196
0
6
Östersund
Är det någon som har tips om lämpligt variatorkit (eftermarknads), eller egenkomponerad variatorbestyckning till en XC700 Edge -02. Tackar på förhand!
/HN
 

Kochen

Medlem
1 jan 2000
24
0
1
Variatorbestyckning XC700 -02"

Köp ett Heelclicker variarorkit det är det bästa, du kan optimera det så du får precis de egenskaper du vill att din skoter skall ha.
Pris ca 2500:-
Jag lovar du blir ej missnöjd....
 

Edge

Semi PRO sledder
1 jan 2000
34
0
0
Goodwin perf

Ett variatorkit jag kan rekommendera är Goodwin performance V-Kit.
Det har jag monterat på min 700x-02.
Jag monterade ett par V-Force vent samt Boostbottle och V-kitet och accelirerar ifrån en orginal 700x med TRE skoterlängder utan att tappa toppfart.
Men V-kittet är gjort för standard motor, Med V-Force ventiler blev motorn lite för stark och jag fick byta ut primärfjädern mot Polaris Allmond svart med 165 starttryck och 310 sluttryck "en mjukare". Tillslags varvet kommer att ligga på ca 4200.
Om du vill ha en skoter som "accar" som en Mach Z utan att tappa Toppfart (som du gör med Heelclicker) köp då detta kitt ca: 3400:-
Vill du köra skiten ur Twin 800 or köp då boostbottle, V-force ventiler och detta V-kit men med polaris svarta Allmond fjäder samt att du Lägger till ytterligare ett gram en cm från spetsen på vikten!!

Goodwin perf V-Kit inkluderar:1 st Helix
3 st 66 grams vikter
1 st primärfjäder
1 st sekundärfjäder


Detta kommer att funka kannon på din std 700x och du blir inte ifrånkörd av std 800x

 

HansN

Välkänd medlem
1 jan 2000
196
0
6
Östersund
Det där...

låter ju inte så dumt. Hur får man dit extra grammet på vikten, är det hål för nitar eller måste man svetsa?
/HN
 

Edge

Semi PRO sledder
1 jan 2000
34
0
0
svetsa ej

Kom ihåg att du bara behöver lägga dit ett extra gram om du monterar V-Force eller Boysem vent samt att du inte behöver byta fjäder.
Tips: Om du nu monterar ventiler. så borra ett hål på ca 4 mm djupt under vikten 1 cm från spetsen sedan gängar du hålet med tex M4 då kan du sedan prova dig fram genom att byta storlek/vikt på skruven.
Eftersom jag kör på havs nivå ville min 700x gärna varva 8100-8300. Försök att få maskinen att växla vid 7800-7900 men prova först med kitet som det är innan du modefierar.