Variator till 440

Jimpaa

Medlem
7 jan 2011
6
0
1
Kramfors
Bra start på det nya året! 6km har skotern lyckats rulla 2011 innan variatorn "explodera"!

har sökt på alla skoterskrotar och på ja.. allt möjligt på nätet, någon som har nåt tips? eller kanske tillochmed sitter på en extra variator :)

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Ge oss mer info..
Vilken årsmodell är det. Är allt trasigt eller är det bara någon viss del?

Jimpaa

Medlem
7 jan 2011
6
0
1
Kramfors
de är en -04.
det är primären som har smullit.. låter bra i motor för övrigt, och verkar inte som att det är något annat som är trasigt. Ska lägga upp lite bilder i albumet så får du se

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Det såg ut som om gaffeln på något vis har tagit sig över rampen och hamnat i kläm där. Inget roligt hur som helst.
Det bästa skulle jag tro är att leta en begagnad variator då skivorna är dyra till dom där. (Ytterskivan till min 06 som jag bytte för några år sedan gick på 4500kr).
Det är ganska svårt att hitta sådana där i Sverige så jag hade kikat på http://www.dootalk.com/forums/index.php?showforum=43. Jag har köpt en del därifrån till bra priser och frakttiden är inte speciellt lång.

Jimpaa

Medlem
7 jan 2011
6
0
1
Kramfors
tackar för tipset om sidan, har kollat runt lite där och tror faktiskt jag lyckades hitta nånting, har mailat och väntar nu på svar ..
har även kollat på en ny ytterskiva på ski-doo, den skulle dom ha 4900:- för, eftersom det är en värsting variator ! :)