Hej, min rxl skar för några veckor sedan. Först värmenöp den och efter uppstart någon vecka efter han jag köra 50m innan vad jag tror är ett vevlager skar.
Har inte lyckats öppna motorn än men har fått ett erbjudande att köpa en annan.
Men undrar fortfarande varför den gamla skar. Så undrar därför lite innan jag monterar den andra.
Då min är konverterad till förgasare är andra saker lite anorlunda med tror jag.
Men kan den ha skurit pga att smörjnippeln som sitter på blocket var kopplad direkt till soppan, smörjer den sämre då? Fungerar det då bara att sätta dit en kopp med 2-t olja och koppla till den ist?
Hur är det med förgasare på dessa. Dewt var någon som sa att de skar lättare med fugge för att det blev fel med pulser eller dyl. Stämmer det?
Sen har några frågor om motorena på dessa.
På min satt det en täck bricka för ett hål på blocket brevid smörjnippeln till veven, vad har suttit där??
Är det någon skillnad mellan motorerna mellan årsmodelarna som kan ställa till det om jag köper en motor ifrån en annan årsmodell?
Har inte lyckats öppna motorn än men har fått ett erbjudande att köpa en annan.
Men undrar fortfarande varför den gamla skar. Så undrar därför lite innan jag monterar den andra.
Då min är konverterad till förgasare är andra saker lite anorlunda med tror jag.
Men kan den ha skurit pga att smörjnippeln som sitter på blocket var kopplad direkt till soppan, smörjer den sämre då? Fungerar det då bara att sätta dit en kopp med 2-t olja och koppla till den ist?
Hur är det med förgasare på dessa. Dewt var någon som sa att de skar lättare med fugge för att det blev fel med pulser eller dyl. Stämmer det?
Sen har några frågor om motorena på dessa.
På min satt det en täck bricka för ett hål på blocket brevid smörjnippeln till veven, vad har suttit där??
Är det någon skillnad mellan motorerna mellan årsmodelarna som kan ställa till det om jag köper en motor ifrån en annan årsmodell?