Varför inte bara vara ärlig om man ska sälja sin skoter?

Flywheel

Ny medlem
17 feb 2011
2
0
1
Umeå
Varför kan inte vissa säljare vara ärliga när de berättar om skicket på skotern?

...är det några fel på den som garanterat kommer att synas/kännas när väl köparen är på plats, berätta det innan då eller?

...så slipper vi som köpare bli förbannade för att vi åkt långt som f#n, helt i onödan, i tron om att skotern är i det skick som beskrivits.

Jag förstår att det finns dolda fel som är omöjliga att se om man inte monterar isär hela skotern, men lite mer ärlighet är väl inte för mycket begärt?

Nu har jag fått avreagera mig lite, tack! :)

ANTHÅÅN

Välkänd medlem
31 jan 2011
244
0
16
Örträsk
Vissa säljare har väl en förhoppning om att köparen missar att upptäcka felen, hur uppenbara dem än må vara. Ibland kan de ju till och med lyckas...

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Det är oftast så när man köper begagnat tyvärr, hur ärlig än försäljarn låter så kan han stå o ljuga en mitt i nyllet..
Dom kan ge fan i o säga att allt från en baklampa är trasig till att ena kolven har farit osv..

Jag litade på min förra ägare av skotern då han sålde den, men det visade sig att då jag plocka ner skotern i molekyler så var det mesta han menade var fräscht, i riktigt dåligt skick och halva sesången spenderades i garaget.

Det ska väl förf*n inte vara så att man ska måsta ta med sig halva garaget och montera ner skotern innan man köper den? visst man kan ju missa att det är nån spricka här o där som säljare men..

RIKTIGT less blir man då! så ja förstår dig helt o hållet.