Varför blir högra tändstiften ljust på toppen? (SKS 500 -00)

M.A

Välkänd medlem
23 jan 2010
196
2
6
är det någon som vet varför ett av stiften (höger) blir ljust på toppen på liksom själva pinnen?? det är bara höger, man tycker ju att båda borde bli lika? Har problem att han går lite illa vid 4500varv, tänkte att det kanske berodde på det. kör på NGK BR9EYA

Någon som har tips?

M.A

RMK700Woopie

Välkänd medlem
1 jan 2000
732
0
16
40
Kiruna, Käymäjärvi
verkar som att den får för lite på ena cylindern.. går den dessutom dåligt på mellanregistret så är det ytterligare ett tecken att den får alldeles för lite.

M.A

Välkänd medlem
23 jan 2010
196
2
6
Den vill blöddra vid 4500varv, men kanske jag skrev har kollat bestyckningen den är 45 360 orginal är 45 370. har justeran bränsleskruvarna lite fram och tillbaka och märkte att den gick bättre om jag ställde den lite snålare, det var vid ca min 12 grader. men när det är så här kallt så får den oxå dåligt, kanske är nått med tändningen???

Peter Johansson

Aktiv medlem
5 jan 2010
82
0
6
Boden
Hejsan låter som antingen en insugnings läcka eller pack boxen på höger sida som är lite dålig , men är det pack boxen så brukar skotern vara svår startad när den är varm.Men en ganska enkel grej du kan börja med är att starta skoten låta den gå en stund på tomgång tills den blivitlite varm så den inte behöver choke, spraya start gas kring förgasaren och hör om tomgången höjs eller sänks ,och gör den det så har du en insugsnings läcka och det är ganska vanligt tex ett sprucket insugnings gummi ......lycka till häls Peter