Var var tipsen???

Archer

Medlem
27 feb 2013
43
0
1
Luleå
Köpte senaste nr av Snowmobile, nr 6 2012/2013, med rubriken "Körteknik, Bli en bättre förare del 6, Chris Burandt hjälper dig.", men blev rejält besviken då inte ett enda tips lämnades i denna artikel. Det enda som avhandlades var Burandts karriär och hur han lärde sig grunderna för snöskoterkörning på en elan i sin ungdom. Kanske var detta tipset - att vi ska börja köra elan? Trist att fastna för en intressant rubrik o sen känna sig lurad. Någon som läst de tidigare artiklarna? Fick du några tips?

Däremot uppskattade jag artikeln där två olika generationers renegade jämfördes. Intressant läsning!

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Burandts tïps brukar väll vara följande...

1. Köp en pro rmk.

2. köp ett rsi 5" styre

3. köp ett arcticfx kitt

4. köp foxdämpare.

5. köp "burandt approved" tillbehör

6. köp en boondocker turbo

7. drick monster energidryck

8. va inte rädd för att köra fast.

9. kör inte fast för då bränner du all energi till resten av körningen.

10. prova köra "left foot forward" som om igen gjort det förut..

no offense. visst du får en grym maskin men i övrigt vettefan

trooper

Välkänd medlem
28 okt 2009
346
1
18
Var det inte i dom artiklarna det fanns massa videos med? Man scanna en sån kod med mobilen så man fick se. Kommer inte ihåg om det var något nyttigt i filmerna dock,.

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Knappast så mkt nytt i artikelserien, men icke desto mindre var det nog det mest läsvärda i de tidningar jag fått hem i brevlådan.

Skotertester som inte skiljer sig nämnvärt från tillverkarnas broschyrer och sida efter sida med "produktnyheter" - inte sällan från samma företag som på nästa uppslag annonserar.

Helt enkelt fattigt med redaktionellt material.

Att i dessa sammanhang klanka på Chris Burandts artiklar tycker jag känns fel :)

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Knappast så mkt nytt i artikelserien, men icke desto mindre var det nog det mest läsvärda i de tidningar jag fått hem i brevlådan.

Skotertester som inte skiljer sig nämnvärt från tillverkarnas broschyrer och sida efter sida med "produktnyheter" - inte sällan från samma företag som på nästa uppslag annonserar.

Helt enkelt fattigt med redaktionellt material.

Att i dessa sammanhang klanka på Chris Burandts artiklar tycker jag känns fel :)
Lite konstig test när dom provade Pro-RMK 163" mot en Skidoo summit X som var kortare (154" är det väl?). 155":an av Polarisen hade varit en bättre jämförelse men då hade väl summiten fått förmycket pisk kanske då det skrevs att den hade varit bättre där det var mycket träd om jag nu inte minns helt fel.

Men ja senaste Burandt-tipsen var väl bara någon artikel när han hade varit i Ryssland och kört, inte helt tokig läsning kanske men då skall man väl inte kalla det. "Körteknik, bli en bättre förare".

Sen är jag lite besviken på prenumerant-tävlingen där man kunde vinna en resa till Burandt.
Tycker motiveringen var riktigt dålig och vet dom som hade skrivit mycket fyndiga slogans istället för att "whina" att någon dom kände hade vunnit en polaris snowcheck-resa.