Var sitter lufttempgivaren FST ?

villkatta

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.224
6
38
59
Täfteå, Umeå
Efter jag grejat med luftfiltret visar lufttempen plusgrader fast det är -15.
Dessutom har checkengine lampat togglat idag.

Peggan

Välkänd medlem
25 jan 2005
684
0
16
56
Vallentuna
www.superclamp.se
Är det inte vattentempen du menar? Den givaren sitter under spjällhusen. Ett vanligt fel på Fst är att vattentempen fladdrar för att givarens kontakt skaver mot skyddet som finns under spjällhusen.

4stroke-rider

Välkänd medlem
15 feb 2009
232
0
16
västernorrland
Är det inte vattentempen du menar? Den givaren sitter under spjällhusen. Ett vanligt fel på Fst är att vattentempen fladdrar för att givarens kontakt skaver mot skyddet som finns under spjällhusen.
det där med vattentempgivaren är åtgärdat på -08 orna, och vad du menar med lufttemp förstår jag inte, menar du yttertemperaturen om du nu har en sådan inkopplad så sitter den på kablaget på höger sida vid huvgångjärnet där även kontakten för höjdmätare är :hmmmm2:

villkatta

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.224
6
38
59
Täfteå, Umeå
Ja, den som indikerar "AIR". Jasså den sitter på höder sida. Där har jag inte grejat nåt.
Den ska väl visa faktisk ute-temp. Min visar plusgrader, kanske nån minus fast det är -15.

Har påverkar den EFI'n ? Isåfall får motorn alldeles för fet bränsle-luft blandning. Den visade rätt ifjol.

villkatta

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.224
6
38
59
Täfteå, Umeå
t-map sencorn ? Har den nåt att göra med missvisande air-temp ?
Jag tog inte loss kablar när jag tog lös luftburken. Lossade och lyfte åt sidan med alla anslutningar orörda.