Val av skoter, nu måste ni titta och rösta..

Lynx eller AC

• [url]http://www.blocket.se/vi/37699158.htm[/url]

Röster: 41 57,7%
  • [url]http://www.blocket.se/jamtland/Arctic_cat_xc_600_37824472.htm?ca=5&w=3[/url]

Röster: 30 42,3%

• Totalt antal som röstat
    71
  • Poll closed .

KiNGsKoTeR

Välkänd medlem
31 aug 2010
552
1
16
Söderhamn
Nu jävlaranamma ska skoter köpas tills efter jul. Så behöver er röst eller åsikt. Rösta gärna inte på en av dem bara för utseendet utan funktion är det som gäller. Priset behöver ni inte ens tänka på för det är inte alls viktigt just nu.

Jo, skotern kommer användas till allt möjligt. Hopp, åka i sandtag, led etc etc.

Tack för er röst i förväg!!

oliverandersson

Välkänd medlem
14 jun 2009
2.100
1
36
örnsköldsvik
lynxen värka fin, bra utrusting osv, dämparna är nog bättre i lynxen än a-c, pps boggin, om man tycker det är ett plus, e-tec går ju billigt, slp skidor följer med, 44:a samt nerdrevad osv, allt finns som behövs på en std maskin, så är nog en fin skoter, även a-c har dom grejor som saknas på dom orginal, så båda är fina i min mening, ganska likt användningsområde på båda också, lynx frälst som är så hade valet varit mot lynxen om jag skulle fått välja mellan dom två tror jag, dock är den dyrare så vet inte riktigt :)

KiNGsKoTeR

Välkänd medlem
31 aug 2010
552
1
16
Söderhamn
Ja det är inte lätt, men tänk inte på priset som sagt ;) miltalen då, gör det något att lynxen har gått mer? samt att XC'n har mer hk?

KiNGsKoTeR

Välkänd medlem
31 aug 2010
552
1
16
Söderhamn
säkert? har haft en F7 som såldes under sommaren. tyckte det var helt perfekt med kraft, men kanske blir annat med 44 matta samt annat nytt? ;)

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Kör på lynxen, miltalen behöver du nog inte oroa dig för på en 600cc, och i ärlighetens namn så hade den ju inte gått så fruktansvärt långt. HK är inget du behöver tänka på, finns gott om pulver i den maskinen.

Varför inte Arctic Cat:en? För att du skriver att du kommer ha en ganska allround körstil, och det känns som att lynxen är mer anpassad för det. ETEC , PPS boggi, neddrevning, 44" matta, förstärkningar och bukskydd - frågan är, vad väntar du på? :D

oliverandersson

Välkänd medlem
14 jun 2009
2.100
1
36
örnsköldsvik
somsagt lynxen med 44:a, nerdrevning, v-kit kommer du otroligt långt med! så kör på den, 460mil är inget att oroa sig för, sen vet man ju inte hur ärliga 70 mil på a-c är heller

KiNGsKoTeR

Välkänd medlem
31 aug 2010
552
1
16
Söderhamn
Jag väntar på att Julen ska ta slut, så man kan dra och köpa sig nån utav skotrarna. dock så är jag så in åt h*****e osäker.. får nog sova på saken x) Men Lynxen håller sig väl bättre i pris iaf. Kan vara bra, ska ha maskinen nått/några år så :p

Men med 44 matta, neddrevning och slp pp skidor så borde Lynxen fungera bra även i pudret? Om ma jämför med en F7 till exempel. :)

JANIJANI

Välkänd medlem
11 feb 2007
940
0
16
Vasa
Lynxen går nog 10000km utan problem.. Jag skulle nog köpa lynxen, mycke godis på den me! Skidorna i luften jämt me den!

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Heliga guds moder.

Du väljer alltså mellan spjutspetsteknologi direkt från thief river falls. Byggd I världens rikaste land av världens bästa arbetskraft. Dess chassi är så starkt att du kan skjutsa Anna Book. Med en japansk motor som är legendariskt kraftfull och omtalat hållbar.

Eller en surlynx från Rovaniemi byggd av fyllepekka och matti med niven.

Liinus

Välkänd medlem
6 okt 2010
168
1
6
Gävle
E-tec alla gånger,slipper du krångla med och bestycka om.går billigt och räcker nog bra till dig :)

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Heliga guds moder.

Du väljer alltså mellan spjutspetsteknologi direkt från thief river falls. Byggd I världens rikaste land av världens bästa arbetskraft. Dess chassi är så starkt att du kan skjutsa Anna Book. Med en japansk motor som är legendariskt kraftfull och omtalat hållbar.

Eller en surlynx från Rovaniemi byggd av fyllepekka och matti med niven.
Riktigt kul, men varför är japanska motorer så bra om det är i USA saker skall byggas enligt dig? ;) Finland har nog lite bättre track record i så fall.

On topic:
Tycke och smak får nog avgöra vilken av skotrarna man väljer. Bra allihop.

KiNGsKoTeR

Välkänd medlem
31 aug 2010
552
1
16
Söderhamn
Förstår att XC'n är vassare än Lynxen, men med tanke på att man ska ha skotern under tiden man går i gymnasiet så kanske det lämpligaste alternativet är Lynx?

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Riktigt kul, men varför är japanska motorer så bra om det är i USA saker skall byggas enligt dig? ;) Finland har nog lite bättre track record i så fall.

On topic:
Tycke och smak får nog avgöra vilken av skotrarna man väljer. Bra allihop.
Industriländer jag litar på.
1.Tyskland
2.Japan
.
.
150.Sverige
.
170.USA
.
176.Finland
.
190.Österrike
.
277.Gambia
.
450.Frankrike

Ärligt talat, ta Lynxen. Den är klockren om du inte är diehard-miffo som ska ha det värsta.

R

räsern

Jag skulle säga Lynx men blir påhoppad om jag säger det! Så jag får väll säga arctic :D