jo men kompisen har en iq 440 och jag tycker dom verkligen känns klumpiga och tunga. men jag kan hålla med om att dom säkert är stryktåligare för vurpor osv.
men lynxen bör ju klara mycket stryk dom med för jag kör mest ramp och naturhopp och iq är inte skön att åka men säkert bra och hållbar
om jag säger såhär..XP och Lynx RS är mer som att hoppa på en REV.. man är van vid den..IQn kan du inte köra 10m och sen säga..de var inge å ha.. IQ är 10år före sin tid i princip..finns ingen maskin ÄN som har samma körställning..alltså är den lite äcklig i början.men kör en stund och du kommer inte vilja gå tebax till ett REV chassi nåmer..
att den är klumpig kan ja inte hålla med om.snarare smidigare än RSen då den har mindre plast..mindre onödiga grejer osv..
en sådan skoter ska inte vara skön att åka (sitta ner).. den ska hoppas-lekas med.inge puckla led.då finns de ledmaskiner till.
jag bojkottar inte RSarna nu då de är skitfina maskiner..men tkr man ska testa på en IQ längre sträcka och köra kanske en hel dag innan man värderar den...