Vad väger dom här Packpulkorna??

snodddas

Välkänd medlem
23 jan 2010
1.846
4
16
Lappland
Var och kika i helgen på 4p nya packpulka väger endast 65kg säger dom men vad väger Nilas packpulka och brännas packpulka någon som vet?

Pontusb

Välkänd medlem
26 jul 2008
158
0
6
Nilas packpulka har jag hört är bra, vid höga hastigheter, och ingen skit som tippar. dock rätt så dyr?

snodddas

Välkänd medlem
23 jan 2010
1.846
4
16
Lappland
Har själv provat Nila funkar kanon i höga farter men dum framkant den plogar jätte mycket i djupsnö och vatten. sen är lådan på Nila 205liter Bränna 300liter nya 4p 360liter men skulle vara intressant och veta vad dom andra väger 4p säger ju sin väger endast 65kg verkar ju som den då är lättare än dom andra. kika på den i helgen såg jätta bra ut kanske lite klena gångjärn pris 12500:-

keez

Välkänd medlem
1 jan 2000
218
0
16
Gällivare
Nilas packpulka är inte så bra som man kanske förväntar sig att Nila ska vara, som snoddas säger, osmart gjord i framkant och lite väl låg tycker jag.
Framkanten plogar som sagt i djupare snö å hamnar man i slaskföre på ngn sjö är den hopplöst tungdragen då all snövattenslask samlas framför pulkan
den slår även i bryter i draget efter guppiga skoterleder å sett flera som spruckit där i leden "svanhalsen". Kostar väl c.a 9000skr vet dock inga vikter.
4p pulkan ser väldigt fin(bara sett på bilder) ut tycker jag rakt drag å rätt hög ingen framkant som plogar sen att det högt pris på den men kanske är värt ändå.
Är sjäv äldigt sugen på en 4p pulka

snodddas

Välkänd medlem
23 jan 2010
1.846
4
16
Lappland
Prata med Bränna igår dom håller på göra en ny Packpulka som ska vara liknande 4p men sen är det ju det med bränna kan ju ta 1år innan dom gör någon om dom ens gör någon.

pa82

Ny medlem
23 mar 2008
2
0
1
Piteå
Har själv provat Nila funkar kanon i höga farter men dum framkant den plogar jätte mycket i djupsnö och vatten. sen är lådan på Nila 205liter Bränna 300liter nya 4p 360liter men skulle vara intressant och veta vad dom andra väger 4p säger ju sin väger endast 65kg verkar ju som den då är lättare än dom andra. kika på den i helgen såg jätta bra ut kanske lite klena gångjärn pris 12500:-
Enligt Persson båts hemsida (dom som tillverkar Nila) väger Nila packpulkan ca 60 kg, alltså ungefär lika med 4Ps packpulka...