Vad spökar? Indy 500EFI-93

Stocken

Medlem
16 dec 2007
10
0
1
Vilhelmina
Hej! Tänkte kolla om det finns någon som vet bättre än jag. Jag ahr en indy 500 som går taskigt vet inte vad felet är. Templampan lyser lite då och då även fast skotern har stått en natt och är kall så lyser lampan så fort jag försöker dra igång den. Och lampan kan börja lysa när man ligg och kör och skotern dör så fort lampan lys. Vet inte vad det är som spökar är det någon som vet mer än jag?

Vore väldigt tacksam för ider för dom är slut?:confused: /Simon
 

ilves

Välkänd medlem
7 nov 2006
764
0
16
låter som ett jordfel nånstans bara leta och "jogga" alla kontakter samt spraya med kontaktspray under huven,sen ta och kolla ditt batteri oxå när du ändå håller på,dom tidiga efi modellerna är känsliga för låg spänning i batteriet.ett tips är att kolla batteriet först.
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Hej! Tänkte kolla om det finns någon som vet bättre än jag. Jag ahr en indy 500 som går taskigt vet inte vad felet är. Templampan lyser lite då och då även fast skotern har stått en natt och är kall så lyser lampan så fort jag försöker dra igång den. Och lampan kan börja lysa när man ligg och kör och skotern dör så fort lampan lys. Vet inte vad det är som spökar är det någon som vet mer än jag?

Vore väldigt tacksam för ider för dom är slut?:confused: /Simon
Tempgivaren?