Vad kör ni med för Mössa??

snodddas

Välkänd medlem
23 jan 2010
1.846
4
16
Lappland
Pratas ju ofta vilken Hjälm man kör skoter med. Men nu är jag nyfiken ni som kör med mössa vad för mössa har ni när ni kör??

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Rånarluva: 39-kronors i bomull, sån där som kommer i liten gul förpackning. Förvånansvärt bra!
Mössa: Klättermusen Mysse. Världens bästa mössa, funkar till allt. Vind/vattentät, varm, nerfällbar skärm, dämpar t o m en del ljud.

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Rånarluva: 39-kronors i bomull, sån där som kommer i liten gul förpackning. Förvånansvärt bra!
Mössa: Klättermusen Mysse. Världens bästa mössa, funkar till allt. Vind/vattentät, varm, nerfällbar skärm, dämpar t o m en del ljud.

snodddas

Välkänd medlem
23 jan 2010
1.846
4
16
Lappland
Köpte förra helgen på Jokkmokksmarknad en Sälskinnsmössa 2300:- Testa den igår när vi körde skoter riktigt varm och skön.

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Köpte förra helgen på Jokkmokksmarknad en Sälskinnsmössa 2300:- Testa den igår när vi körde skoter riktigt varm och skön.
Heliga gods moder.
Kostar en sälskinnsmössa verkligen så mycket? Jag har haft en i flera år som en släkting sytt upp åt mig. Herregud nu måste jag tacka för den en gång extra så att han inte blir förnärmad över att ge bort sådana dyrbarheter.
Ja vacker var den inte...

snodddas

Välkänd medlem
23 jan 2010
1.846
4
16
Lappland
Heliga gods moder.
Kostar en sälskinnsmössa verkligen så mycket? Jag har haft en i flera år som en släkting sytt upp åt mig. Herregud nu måste jag tacka för den en gång extra så att han inte blir förnärmad över att ge bort sådana dyrbarheter.
Skinnet är av Sälskinn och håret på mössan är av Räv.