Vad har ni gjort åt era xc/edge 600:or?

evo

Medlem
10 feb 2005
38
0
1
Ja som rubriken lyder så undrar jag vad ni gjort åt era edge/xc i variatorerna? Vill ställa in skotern så den går optimalt. vikter fjädrar etc etc.Även förgasarmunstycken. Har provat ringt runt skoterfirmor men ingen verkar veta nåt! Är praktiskt taget oskuld när det gäller polaris, så alla tips är välkomna! Snälla nämn inte heelclicker för det har jag inte råd med.=)
 

Sundin82

Välkänd medlem
1 okt 2004
250
0
16
Östersund
PÅ edge 01 ska man inte behöva göra något. Är så bra bestyckad från fabrik. Och jag har inte gjort något med min edge 01 den går grymt bra som den är fast jag ska dreva om den 1 el kugg.

Så vad är det du vill ändra topphastighet ax ??

Axet på min ska jag inte klaga på för den tar det mesta flera andra 600 or har svårt att hänga på när det bär av men fullt ös
 

ProX

Medlem
31 jul 2004
8
0
1
Vansbro
Det funkar kanonbra med 10-60 eller 10-62 vikter och almond/black fjäder sekundären kan du ha kvar orginal som den är. Köper du det dör nytt så går det på 800-1000 spänn det är nog det mest prisvärda "variatorkitt" som finns till 600 ves motorn. Men HeelClicker är nog det jag skulle lägga mina pengar på funkar ännu bättre men det är ju lite dyrare.

/ Peter
 

evo

Medlem
10 feb 2005
38
0
1
ProX skrev:
Det funkar kanonbra med 10-60 eller 10-62 vikter och almond/black fjäder sekundären kan du ha kvar orginal som den är. Köper du det dör nytt så går det på 800-1000 spänn det är nog det mest prisvärda "variatorkitt" som finns till 600 ves motorn. Men HeelClicker är nog det jag skulle lägga mina pengar på funkar ännu bättre men det är ju lite dyrare.

/ Peter
Ok. Vissa säger 10-60, andra 10-62. Hur ska man veta vilka man ska välja, det hade tydligen något med förarens vikt att göra? Dom flesta föreslår almond blue eller almond/red. Vid vilka varv slår den in med almond/black?
Vill ha så rapp skoter som möjligt utan att tappa toppfart. Min edge varvar c:a 8200-8300 på toppen, detta ska man tydligen ändra så att den varvar ut på 7900 ungefär. Hur fixar man det?
Nån kille sa att man tappar c:a 10 hästar om den varvar över 8000.