Vad hände med Arctic Cat JAG?

Larsas

Medlem
18 feb 2021
7
0
1
38
Östersund
Vad hände med Arctic Cat JAG efter de slutade tillverkades? Fortsätt de i någon ny tappning med nytt modellnamn? Letar efter något liknande en JAG som jag kan ge mig ut i skogen på...
 

Henrikssons

Välkänd medlem
17 feb 2013
264
103
43
Vittangi
Om du tänker på en lång, lätt, smal maskin så tror jag inte att Arctic Cat ersatte den med någon annan modell egentligen. Arctic Cat Bearcat LT (kom 1994 tror jag) kanske till viss del täckte samma användningsområde, men är ju större på de flesta ledder och antagligen tyngre. Men om du letar något liknande JAG så har ju Lynx en lång historia av sådana maskiner, populära bland renskötare bland annat. Vet inte hur gammal maskin du är ute efter, men där finns ju Lynx GL250/360/3900, Lynx Forest Fox, Lynx Ranger LTS/Ranger King, Lynx Ranger 2000 och kanske till viss del mer moderna Lynx Ranger 49 kan räknas dit också. Ski-doo har ju sina Tundra modeller som fyller samma funktion. Nya Ski-doo Tundra 600 EFI verkar vara en toppenmaskin för att smyga omkring i skogen med bland annat. Polaris Voyageur 550 155" kan nog också räknas dit.