Vad är rave RE800 för något?ska man åka på dom eller?

jimler

Välkänd medlem
19 sept 2006
778
0
16
Sundsvall
Enbart momentstag hjälper ju inte... momentstaget hjälper ju bara att motorn/variatorerna rör sig lite mindre. Man måste ändå försöka fixa värmeproblemet. Värmeutvecklingen från variatorerna är mycket hög och blir ju inte bättre av den groteska inkapslingen av dom...

Bara prova sig fram vissa blir tvunga att göra allt som har listas här ovanför för att komma till bukt med problemet, medans andra klarar sig bra till mycket bra med 2-4 åtgärder av 5 c:a

tycker mer att det ser ut som motorn rör sej massor! blev då typ ingen skillnad med momentstag på min re 800...kör då inte längre just på remmen.
 

TobbeE_87

Guest
18 feb 2005
786
0
16
36
Sollefteå
Är de jag som ser galet, eller "slår" primären upp/ner, i förhållande till motorn? Ser ju misstänkt ut att veven skulle kunna va krokig...
 

jimler

Välkänd medlem
19 sept 2006
778
0
16
Sundsvall
PÅ lynx RE har man luft intag uppe på variator sidan men kollar man inne i variatorerna så har luften svårt att ta sig ner på grund av variatorskyddet och verktygs"kittet". Likadant om du fixar vent kit till variator sidan så sitter dessa saker lite ivägen för luften.....

Vad gör det för skillnad att ta bort verktygshållaren egentligen???
 
Last edited:

mxz 800

Välkänd medlem
4 dec 2007
490
0
16
Borlänge
PÅ lynx RE har man luft intag uppe på variator sidan men kollar min inne i variatorerna så har lyften svårt att ta sig ner på grund av variatorskyddet och verktygs"kittet". Likadant om du fixar vent kit till variator sidan så sitter dessa saker lite ivägen för luften.....
Ok, på xp:n finns ju inte ens ett ventgaller på variatorsidan, tänkte handla ett slp vent kit.
 

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
jag har svårt att se var denna tråd är på väg, eller syftet från början?
jonke har ju fått lite svar lika bra som han har ställt sin fråga, följdfrågor och svar finns de bättre exempel och trådar på.
Jonke, du har en RE800 och vill ha hjälp med din maskin, eller samlar du kunskap åt en kompis?
pro_climber, kanon fint att vi får en reflektion hur bra en 80hk phazer står sig i remstitage jmf. mot en 151hk RE. Visst har lynx/skidoo problem med remmarna, men din jmf är inte ok. Hade du jmf en. apex hade jag förstått din poäng.

ja att du orkar ens bry dig..:afraid: