Vad är det för slides till en XLT SP-95 / X-tra12

honda600e

Välkänd medlem
17 aug 2010
744
6
18
Märsta
Hej.

Jag har en XLT SP 95 som jag inte vet speciellt mycket om än, men jag håller på att lära mig allteftersom.

För tillfället håller jag på med att byta slides på denna, jag har fått för mig att den ska ha en X-tra12 boggie.
XLT600_22.jpg

Någonstans läste jag att den skulle ha slides med profil 23 men det flesta uppger profil 11.
Enligt bilderna ser det ut som 11, men då kom nästa fundering.
11 finns som standard med längden 136 eller 141 cm och mina gamla slides har inget av dessa mått.

Så vad har jag för boggie, och hur mäter man längden på slides?

Strillan

Välkänd medlem
28 feb 2010
634
0
16
gick in på sprängskisserna och letade åt dig ;) artnumret till slidesen är 5521275 och det är profil 23 enligt den här sidan http://www.mfgsupply.com/PolSlides.html (scrolla ner tills du hittar artnumret)

Och boggien är en x-tra12, har en xlt limited -97 själv med x-tra12 och ifall du inte visste det så kan du renovera dina boggiedämpare, och har du lika fram (fox) så kan du renovera dom med :)

honda600e

Välkänd medlem
17 aug 2010
744
6
18
Märsta
Oki.. tack för svaren, jag blev tyvärr inte så mycket klokare,, hahaha, måste vara fredagströtthet.
Länken är till sledparts.com (inte sled-parts.com) och visar att det ska vara profile 23.
Stenmarks maskin svarar att det ska vara typ 11.

Kan det vara så att det är samma sak fast olika benämningar beroende på om det är i Europa eller Usa?
PÅ de bilder jag har sett så är dom väldigt lika varandra i alla fall.

Att jag måste kapa ner dom till rätt längd är i alla fall klart nu, så då behöver jag inte fundera på varför längderna inte stämmer.