Vad är det för skillnad?

kapten_

Aktiv medlem
1 jan 2000
78
0
6
Hedemora Sverige
[Uppdaterat: Senast editerat den 26-Jan-03 kl 01:29 AM (CET)]På motorerna i Srx 700 , Sx-r 700 och Sx-viper 700. Hk antal ,vrid? Vart grymmt sugen på en yamaha trippel när farsan kom hem med sin venture 700 ,ljudet var ju inte av denna värld. Det blir nog fan en Yamaha trippel nästa höst frågan e bara vilken motor som e bäst.Antar att vipern har bästa chassit. Då är bara frågan om vilken man ska välja.
Vilken som är mest prisvärd?
Vill gärna ha förslag!!
Mvh /Robban
____________
Bigpipe x-99
 

plymouth_man

Välkänd medlem
1 jan 2000
288
0
16
Piteå
Ok, vi gör ett försök....

Srx: trippelpipor och "race" betonad portning, ca 140hk tror jag.....

Sxr: singelpipa, snällare portning och runt 120 hk....

Sx-viper: Singelpipa, trailportning och ca 120 hk, dock har den en helt annan motorkaraktär än Sxr:en, trots att dom låter lika

Har för mig att Sxr och srx bygger på samma block, men att något är gjort åt Srx:en.... Vipern har en helt annorlunda motor...

Kan ha missat något/ha fel någonstans, men har för mig att det var så här det var...

Funderar själv på en Yammi-trippel nästa vinter, då jag är trippelfrälst sedan länge....

Mvh
Hans L
 

DC Norr

Medlem
1 jan 2000
18
0
1
>[Uppdaterat: Senast editerat
>den 26-Jan-03 kl
>01:29 AM (CET)]På
>motorerna i Srx 700 , Sx-r
>700 och Sx-viper 700. Hk
>antal ,vrid? Vart grymmt
>sugen på en yamaha trippel
>när farsan kom hem med sin
>venture 700 ,ljudet var ju
>inte av denna värld. Det
>blir nog fan en Yamaha
>trippel nästa höst frågan e
>bara vilken motor som e
>bäst.Antar att vipern har
>bästa chassit. Då är bara
>frågan om vilken man ska
>välja.
>Vilken som är mest prisvärd?
>Vill gärna ha förslag!!
>Mvh /Robban
>____________
>Bigpipe x-99

Vidare så har inte SXR avgasportar medan SRX & Viper har det.

Har själv en SXR medan min flickvän her en Viper.
Vipern är mycket rappare i motorkaraktären än SXR.
SXR är betydligt mer spårkänslig än Viper.
Enligt mig så är Vipern en MYCKET bättre skoter än SXR.
Ett plus till med Vipern är att om man monterar trippelpipor på den så får den mer hästar än SRX.

 

steffo1

Medlem
1 jan 2000
30
0
1
västerås sverige
mina vänner........
allt styrs av stålar...
haru molas så det räcker till en viper med piper o öhlinare???köp en sån isåfall..
annars en sxr 700
o komplettera med piper..slp.....
det e bättre fjädringsväg på sxr än srx.
jag har själv en sxr700-00 o brorsan har en srx700-00 så jag vet..
mvh..
 

Edge

Semi PRO sledder
1 jan 2000
34
0
0
Sxr: singelpipa, snällare portning och runt 120 hk....

Sx-viper: Singelpipa, trailportning och ca 120 hk, dock har den en helt annan motorkaraktär än Sxr:en, trots att dom låter lika

Har för mig att Sxr och srx bygger på samma block, men att något är gjort åt Srx:en.... Vipern har en helt annorlunda motor


Sxr ger ca 105-110 hk inget annat.
Sxr och Srx bygger inte på samma block däremot är viper och SRX stort sätt samma motor dock har viper olika kompression på alla cyllar för att göra bestyckning lättare plus modernare tändning mm.
Och jag kan också lova att ingen PIPAD viper spöar en SRX. Du får dock ut mycket effekt uppemot 150 hk på en pipad viper men effektkurvan är väldigt Peakig och väldigt svår att bestycka variatorn. En SRX speciellt 00-02 har en vridkurva som är lika platt som skåne och ett monster vrid vilket gör den väldigt ax snabb och en grym toppfart.

Alla goda ting äro två! Polaris forever.