Har en v-max -96 som nu börjat gå orent och "blöddrar" på låga varv samt när man kör med konstant hastighet och gasar på.
Tomgången har också blivit lidande när det här problemet började smyga sig på. Gasar man ur den så går den rent men när man slår av så finns den orena gången där igen. Känns som den får för mycket bränsle.
Jag har inte kört mycket med just skotrar men jag upplever det som att den går för fett.
Har bytt tändstift och de gamla visar också spår efter för fet gång.
Finns det nåt standardfel som på de här modellerna som kan orsaka detta problem eller det kanske finns nån som varit med om samma sak ?
Det jag själv kan tänka mig vara en orsak är om det finns igensatta luft/bränslegångar i förgasare (meka isär o rengöra). Kan luftfiltret sättas igen så pass så att dessa problem uppstår ? Duger en vanlig dödlig till att själv justera luftskruv eller finns risken då att man förstör mer än gör nytta ?
Tomgången har också blivit lidande när det här problemet började smyga sig på. Gasar man ur den så går den rent men när man slår av så finns den orena gången där igen. Känns som den får för mycket bränsle.
Jag har inte kört mycket med just skotrar men jag upplever det som att den går för fett.
Har bytt tändstift och de gamla visar också spår efter för fet gång.
Finns det nåt standardfel som på de här modellerna som kan orsaka detta problem eller det kanske finns nån som varit med om samma sak ?
Det jag själv kan tänka mig vara en orsak är om det finns igensatta luft/bränslegångar i förgasare (meka isär o rengöra). Kan luftfiltret sättas igen så pass så att dessa problem uppstår ? Duger en vanlig dödlig till att själv justera luftskruv eller finns risken då att man förstör mer än gör nytta ?