Värdering Lynx Forest Fox 2004

Second

Medlem
17 dec 2013
41
6
8
Lycksele
Gör en chansning här om det finns någon som har en bra "feeling".
Har en mörkblå Lynx Forest Fox 2004.
Borde inte sälja den, men när väl tanken satt sig är det svårt att släppa just den tanken.

Vad kan en sådan tänkas vara värd?

Vet att det är få liknande till salu men svårt att göra sig en bra uppfattning.

Den har gått som "myndighetsskoter" så den har gått dryga 1200mil om jag inte minns fel. Men därigenom även välservad vad jag fått höra.
Men miltalet är den därmed oxå använd så det är inget utställningsskick på den. Men tror allt funkar rent elektroniskt, och mekaniskt.
Syncrolåda 1+2 vxl fram och elektronisk back som vänder på motorn (Vilket funkar bättre än jag trodde).
Stor packbox och bytt CDI-box inkl tändkablar i fjol.
Dynan har några skador/sprickor som är tejpade för att inte förvärras, vilket funkat över förväntan.
Hel ruta och breda plastbeslag finns att skicka med.
Nyköpt brett stänkskydd bak.

Någon som vågar sig på en gissning på värdet?
 

Second

Medlem
17 dec 2013
41
6
8
Lycksele
Verkar vara svårt med gissningar på detta.
Får blir att lägga ut den till försäljning med en grov gissning :)
 

Second

Medlem
17 dec 2013
41
6
8
Lycksele
Efter en olycka (ingen personskada) blev denna skoter inlöst av försäkringsbolaget.
Marknadsvärdet enligt dem var 22.000:-. Efter en enklare diskussion blev slutgiltigt inlösenvärde 24.000:-.

Helt OK tycker jag.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.605
793
113
Kramfors
Vem har en sådan gammal arbetsskoter helförsäkrad ? Ursäkta mig men man tänker genast försäkringsbedrägeri då den va till salu och ingen krockat den sedan 04a 🤨
 

Vituraz

Välkänd medlem
6 nov 2013
154
33
28
Piteå
Tycker det var rimlig ersättning med tanke på hur få det finns att köpa. Hade gärna köpt en själv men 24 tusen hade jag själv inte betalat, men jag tror det går sälja för det, så försäkringsbedrägeri tror jag inte :)
 

Hestra

Välkänd medlem
14 apr 2017
157
27
28
Vem har en sådan gammal arbetsskoter helförsäkrad ? Ursäkta mig men man tänker genast försäkringsbedrägeri då den va till salu och ingen krockat den sedan 04a 🤨
Håller med. Lustigt sammanträffande att i oktober posta en värderingstråd för att sedan i Januari innan säsongen knappt börjat så lyckats man kvadda en 85hästars 440f som går 0-100 på 2 minuter...
 
Reactions: Boost III