väldigt dålig batteritid Gopro hd2, hur är er?

J

Jona$

Det hela startade att jag köpte den sensommaren med tanke för vintern men börja testa den med enduro och fick inte ens ut 2h trots dubbla batterier.

Skickade då ut på reklamering av den anledningen vilket jag fick tillbaka att den nu höll precis 3h och var då godkänd, fick då en knäoperation och snön ramla fram. så tog nån månad innan de var dags att köra igen fast med skotern.

NU efter 2 längre turer 15 och 18mil i ca-16 vid start höll kameran 43min och nu 29 min ! Detta kan fan inte vara hållbart, obs med dubbla batterier!

Jag la den på bron dagen efter i samma ljus och kyla och då klara den nästan 2,5 halvtimme innan den sa godnatt. så uppenbarligen pallar den inte av farten.

Så reklamation får det bli.

MEn har fler dessa problem?

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
Oj, tyckte min Hd2 var sämre på batteritiden än den gamla Hd varianten jag har, dock håller min 45+min med enkel batt iaf.
Vilka inställningar filmar herrn i?

J

Jona$

one button igår och fick inte ens en halvtimme med dubbla batterier.

sk0gen

Välkänd medlem
18 jan 2011
469
1
18
Jokkmokk
Får ut ca: 50min + vid 720/60.
Ska testa köra 1080/30 och se vad jag får ut för tid.
(Hero2)

J

Jona$

Ingen av er nämner i vilka temperaturer och ingen kortis, om ni läser längst upp, batterierna var laddade och inkopplade enda till avfärd, mina körningar är runt -17 c

Leafo

Välkänd medlem
7 dec 2012
982
1
16
Strängnäs, Messlingen
Brukar kunna filma bra mycket längre än så, även vid låga temperaturer. Att tänka på är att 60fps drar avsevärt mycket mer batteri än 30fps.

Har du kontrollerat att du har den senaste firmwaren? Märkte på mina kameror att batteritiden förbättrades i takt med nya versioner.

Jonte96.

Välkänd medlem
23 nov 2010
1.498
1
16
Vilhelmina, Åre
När jag tappade kameran så filmade den i 2h 47min yills jag hittade den och den hade ändå ström kvar!
Filmar i 960p och ca -15.
Så det är bara att reklamera för din del :)

JS

Välkänd medlem
30 jan 2007
596
1
16
Haparanda/Kiruna
Hade med min GoPro Hero2 igår och filmade med den ca 45minuter och jag hade ändå batteri kvar när jag plockade ner den.

Tror batteriindikatorn visade en pinne kvar enligt och lite senare när jag startade den ett tag senare när den var varm så var det två pinnar kvar.

Och den satt då monterad på hjälmen i ca -10c och jag filmade i 720p och 60fps.

PuderFTW

Välkänd medlem
6 apr 2012
464
0
16
Kalix
jag får ut ca 45-50min vid 720/60 med enkelt batteri med min Hero 2:a när jag är ute och kör i 10 - 20 minus

J

Jona$

Ja uppenbarligen är nåt fel, fixat åt mig en Hero 3 black med bacpac batteri och 32gb minne istället. Hoppas jag slipper problem där iaf.

PuderFTW

Välkänd medlem
6 apr 2012
464
0
16
Kalix
Ja uppenbarligen är nåt fel, fixat åt mig en Hero 3 black med bacpac batteri och 32gb minne istället. Hoppas jag slipper problem där iaf.
ja har du inte bättre batteritid med den än med Hero 2:an och två batterier så har du ju fått två äkta måndagsex