Tjenare tappade vändhjulen på min boondocker -14 efter 50 mil och även om det lagas på garantin så tappade jag allt förtroende för konstruktionen. Det kanske även har hänt dig?
Hade tidigare sett Chris fina arbete men kunde inte hålla mig från att lägga min egna twist på konstruktionen.
Har nu gjort några få exemplar åt mig och kompisens boondocker och misstänker att det inte bara kan vara vi som haft detta problem. Finns det något intresse för detta kring BRP åkare?
Konstruktionen anser boggie med inflyttade vändhjul.
Några av dom största förbättringarna gjorda är:
-Ökad höjd på fyrkantsprofilen på distansen(mer stöd i skenan för axeln).
-Större anliggningsyta mot bogieskena.
-Tillverkad i Alumec89.
-Ultimat passning mot axel.
-Stoppskruv infälld i brickan för extra säkerhet.
Om intresse finns kan jag tänka mig att göra en liten serie och lägga ut i köp och sälj men för efter här först. Har gjort några glasblästrade och några i blank finish för att ge er en uppfattning om hur det kan se ut. Även anodisering kan bli aktuellt.
kommentera gärna vad ni tycker och om det finns något intresse.
exempelbilder:

Hade tidigare sett Chris fina arbete men kunde inte hålla mig från att lägga min egna twist på konstruktionen.
Har nu gjort några få exemplar åt mig och kompisens boondocker och misstänker att det inte bara kan vara vi som haft detta problem. Finns det något intresse för detta kring BRP åkare?
Konstruktionen anser boggie med inflyttade vändhjul.
Några av dom största förbättringarna gjorda är:
-Ökad höjd på fyrkantsprofilen på distansen(mer stöd i skenan för axeln).
-Större anliggningsyta mot bogieskena.
-Tillverkad i Alumec89.
-Ultimat passning mot axel.
-Stoppskruv infälld i brickan för extra säkerhet.
Om intresse finns kan jag tänka mig att göra en liten serie och lägga ut i köp och sälj men för efter här först. Har gjort några glasblästrade och några i blank finish för att ge er en uppfattning om hur det kan se ut. Även anodisering kan bli aktuellt.
kommentera gärna vad ni tycker och om det finns något intresse.
exempelbilder: