Uppdatering av Polaris XC 700 sp -99

Rage

Medlem
31 mar 2009
6
0
1
Gävle
Tänkte jag skulle fixa till min nyinköpta skoter men skulle vilja ha lite tips.

Tänkte fixa följande:

montera 32mm matta. men jag har ingen aning om vad det är för delning på den och hur man mäter den men har läst mig till att 32 ska passa utan problem.

V-Force

Slp power pack (för som jag förstår det så är det bättre än boost bottle)

Det problemet jag har är att jag knappt vet vad varken v-force är och det samma med power pack.

det jag önskar är att om någon har de på sin skoter kan lägga in ett kort på blogg eller maila och gärna lite anvisningar så jag vet hur ja ska få dit de.

alla instruktioner jag hittat har vart på engelska.. och motortermer på engelska va inte de lättaste. de närmaste motor jag har kommit är moped. vilket iofs känns en del likt en skoter men ja.. ja skulle uppskatta alla råd och tips om detta. och även om det finns något mer man kan göra som är enkelt och som inte sliter på skotern.

ca18det

Välkänd medlem
26 feb 2005
831
0
16
Hade 38mm matta på min, funkade klockrent. Ska du köpa nya reeds skulle jag satsa på Boyesen istället för V-Force. Jag hade även powerpack och boostbottle monterat och tyckte det funkade bra, vet vissa som fått problem med boostbottlen. Dreva ner 2kugg kan vara smart också, min drog mindre soppa och slet mindre på remmen efter det.

Rage

Medlem
31 mar 2009
6
0
1
Gävle
Hade 38mm matta på min, funkade klockrent. Ska du köpa nya reeds skulle jag satsa på Boyesen istället för V-Force. Jag hade även powerpack och boostbottle monterat och tyckte det funkade bra, vet vissa som fått problem med boostbottlen. Dreva ner 2kugg kan vara smart också, min drog mindre soppa och slet mindre på remmen efter det.

Tack så mkt för info!