tvättta motorn

minisillen

Välkänd medlem
3 nov 2011
1.426
0
16
borlänge
Tjena ja ville bara fråga om vad ni använder för typ av medel. För att få bort fast brända oljerester har provat med avfettning funkade inge vidare. Funkar det med högtrycks tvätt.?

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Du kan komma förbi till domnarvet å hämta lite rengöring om du vill. Jag skulle undvika högtryckstvätten

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Brukar pensla avfettning och sen spola med vatten. Med penseln kan man skrubba bort den mest ingrodda skiten och när det väl är löst så spolar man bara bort allt med vatten.

johan_lkpg

Välkänd medlem
5 jan 2012
124
0
6
Rekommenderar som många andra bromsrengöring!

Som sagt använd handskar och gör rent dina variatorskivor när du ändå är framme med bromsrengöringen! =)

/ Johan.

MikalJonsson

Välkänd medlem
21 feb 2006
626
0
16
Bromsrengöring fungerar bra på metall, men använd det inte på nån plast eller lack.
Det är så starkt att det kan bleka plast och eventuellt lösa upp lacker.

Diskborste och avfettning fungerar ofta bra, på med avfettning och låt den verka sen skrubba med diskborsten. Sen är det bara upprepa om det behövs :)

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Det är bromsrengöring jag tänkte skänka till pojken. Det är nog en massa funderingar denna grabb har, å det verkar som han kan behöva all hjälp han kan få. Då jag bor i närheten kanske han kan fråga direkt istället för att öppna en massa trådar på forumet. Men å andra sidan är det ju ganska trevlig läsning. Finns kanske några till ungdomar på nätet som kan ha samma funderingar.
Vad tycker ni, ska vi fortsätta läsa om hans bravader å funderingar på forumet.

minisillen

Välkänd medlem
3 nov 2011
1.426
0
16
borlänge
Det är bromsrengöring jag tänkte skänka till pojken. Det är nog en massa funderingar denna grabb har, å det verkar som han kan behöva all hjälp han kan få. Då jag bor i närheten kanske han kan fråga direkt istället för att öppna en massa trådar på forumet. Men å andra sidan är det ju ganska trevlig läsning. Finns kanske några till ungdomar på nätet som kan ha samma funderingar.
Vad tycker ni, ska vi fortsätta läsa om hans bravader å funderingar på forumet.

ja visste inte att du bodde i närheten då men nu vet jag