tumvärmare f7 .

joojjen

Välkänd medlem
13 aug 2010
258
0
16
säter
tjena jag ska löda dit sladdarna till tumvärmarna igen då dom har lossnat, och då är det lite svårt å veta vart vilka färger ska sitta och något elschema hittar jag inte så om någon med en firecat kan gå ut å kolla hur sladdarna sitter lödda i gasreglaget så vore det bra tack.:confused:

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Tjena, hade samma problem, märkte att mina låssnat... kan kolla sen nåt.
Jag trodde jord var svart, men så var inte fallet, var grön eller gul.

Undra varför dom låssnar ?

joojjen

Välkänd medlem
13 aug 2010
258
0
16
säter
ja lite märkligt faktiskt men jag är 99.9% säker att den gula ska sitta längst in mot blocket men sen vilken av grön och svart som ska sitta "överst" på reglaget är ju den stora frågan :D

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
om du har gasskeden lös och "Kollar" rakt ner på den rätta sidan satt säga

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Men om du har handtagselementet i handen, med rätt sida uppåt (där man löder fast kablarna..) från så sett

risen

Välkänd medlem
11 jan 2009
190
0
6
Bodbyn
En liten fråga angående tumvärmare?
Min F7a saknade tumvärmaren av någon anledning vid köpet.
Har nu köpt en ny och är lite fundersam hur elementet ska sitta fast bakomgasen :)
Om någon vänlig person kanske kunde ta en bild på hur den sitterfast på sin maskin hade det varit tacksamt till hjälp :)

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
En liten fråga angående tumvärmare?
Min F7a saknade tumvärmaren av någon anledning vid köpet.
Har nu köpt en ny och är lite fundersam hur elementet ska sitta fast bakomgasen :)
Om någon vänlig person kanske kunde ta en bild på hur den sitterfast på sin maskin hade det varit tacksamt till hjälp :)
Den ska sitta med "platta" sidan neråt, dvs på den sidan som man löder fast kablarna, ska vara "utåt"

risen

Välkänd medlem
11 jan 2009
190
0
6
Bodbyn
Den ska sitta med "platta" sidan neråt, dvs på den sidan som man löder fast kablarna, ska vara "utåt"
Okej tack för det? men vad ska det sitta fast med då? lim eller vadå?
fick med någon svart typ av skummgummiaktig platta med vidhäftning på ena sidan.

Ska ta en bild på dom grejorna jag fick med så kanske ni förstår bättre

joojjen

Välkänd medlem
13 aug 2010
258
0
16
säter
det samma här när jag skulle löda tillbaka dom rätt igen så såg jag att det var sprucket och så jag köpte ett nytt som jag limmade fast så det ska nog sitta fast.

joojjen

Välkänd medlem
13 aug 2010
258
0
16
säter
hej igen ! nytt problem med tumvärmare. köpt ett nytt kit frågan är ju då bara vart jag ska koppla det ?