Hej hur trimmar man en rmk 500 -01. vart finns det det för hemsidor att kolla på om man ska köpa slutburk och SLP Boost Bottle.
finns det nå mer som man kan montera?
finns det nå mer som man kan montera?
okej ska fundera jag har hittat ett ställe som man kan köpa boost bottle för 400kr så jag ska nog köpa den och nå mera. men tackHör med Motorhuset dom kan säkert fixa fram grejerna till dig.
Edit: Här har du sidan deras http://www.motorhuset.com/
de blir lite väl dyrt att köpa allt men vag kostar v-kit? och v-force3? och boost bottle kostar 400 kr på skoterdelenDu kan köpa V-kit,andra reeds som V-force3,porta motorn. Finns mkt bara pengarna finns![]()
okej ska fundera jag har hittat ett ställe som man kan köpa boost bottle för 400kr så jag ska nog köpa den och nå mera. men tack![]()
okej men jag hittade inget färdigt paket som är klart till rmk 500, de fanns bara en massa fjädrar och vikter, hur vet man att man får rätt grejer man behöver?Beställ ett v-kitt från EPI performance. Du sparar en hel del pengar än om du köper ett likadant i Sverige.
Ett v-kitt till din skoter därifrån kostar 1460:- + frakt
Länk: www.erlandsonperformance.com
Hej vart köper man boyesen reedbladJag bygger alltid mina boostbottels själv. Jag har kommit fram till att en flaska för varje cylinder är bättre än en gemensam som dom flesta underligt nog har? Blir ju snarare störningar i insuget av gemensam boostbottel gat dämit. En boostbottel fungerar ju som stötdämpare för insugsblandningen och inget annat även om så skrivs,,typ överladdas = bull :stupid:
Ex på min Tc 1000 (trippel)
Kommer jag montera 3 st separata sportvattenflaskor från dollarstoreFinns väldigt fina eloxerade med rätt volym för en 330cc cylle där. Man bör ligga i närheten av samma volym som cylindern . Lägger man volymen åt det mindre hållet får man effektivare stötdämpning på högre varv så att säga vilket är onödigt och ger lite effektvinst. Men det är på låga varv och tomgång jag tycker man har mest nytta så jag kör 3st ca 400cc flaska på mina 330cc cyllar .Bara limma fast en röranslutning på så stor volym man kan få in i insugsgummit helt enkelt. I unsugsgummit limmar man fast en rörstump med vanligt gummilim modell liqisoul från macken, Det är hutlöst bra lim som tål allt. Det får gärna bli över 20mm hål eller större om det går.
Enda man bör tänka på vid montage.. Se till att burkarna kan rinna ur in till insuget.... Jag monterar mina rakt uppåt eller snett stående så dom kan självtömmas .
Man ska även försöka ha slangen mellan Boosten och insuget så kort det går.
Gjorde detta till en TC 900 i fjol med väldigt bra resultat så som stabilare tomgång och mer lättbestyckad i lågfarten ,,renare gång på lågvarv + rappare svar från tomg.
Klart ett måste att ha,,,,Därför monterat på+ nästan alla skotrar original.
Jag rekomenderar även Boyesen reeds.. Om du har reeds???? 98 as 500 rmk har ju vanligt kolvstyrt insug!
V forse ger inga fördelar alls mot boysen under 8500varv,,Dom ger snarare sämmre drag under 8000v gämfört med Endast boyesen reedblad i org korgar!! Detta gäller alla motorer
Bäst och billigast är faktist porta upp org korgar max vad boyesenreedsen tål.
Fast Bäst av alla är ju Boost IIIs egenstillverkade reeds,, Jag testar nu ut mina egentillverkade reeds på min för tillfället org tc 1000 och kompisarens tc på 200hk +.. om dom klarar enduranceproverna dvs ett godtagbart antal timmar så kan jag ev sälja ett mindre parti Boost stepper Reeds. (han bara åka några tim i vår) Dom funkar hutlöst bra klart bästa jag testat så klart,, Bygger på en helt annan tankegång än övriga reeds på marknaden .. Lättare genomsläpp och snabbare stängning kort & gott. Hoppas kunna lev så småningom
Sedan får man ge sig på komphöjning till minst 12-1 och porta och ställa in alla mått rätt ,,squishmått/klämspalt mm
Jag snikportade en 98as rmk i vintras med bra resultat,,fanns mycket kvar att porta i men det var inte meningen att ta ut mycket effekt så det blev bara lite breddade portar .
Men den svarade helt klart bra på även mild portning.
Kan man tänka sig låta den varav ur 1000v till så går det porta/höja portarna , kapa pipa och på så sätt få ut ca 15-25% mer pullver![]()
är nog bäst och garanterat billigast och gå in på en firma och be dom svetsa den vars den läker, (om du inte kan svetsa den själv) hade då svetsat den istället för att köpa en nyNågon som vet om det är nån skilnad mellan rmk 500 och rmk700 orginal slutburkar? min slutburk läker så jag tänkte köpa en begagnad. vart finns orginal burkar att köpa ny? och vad kostar de?
okej jag har redan svetsa den men den läker fort farande, där vid själva ingången från avgasröret. dom som hade skotern slipade sunder ingången på slutburken, så avgas röret låg snet och läkte som bara den. men de läcker mycket mindre nu när jag har svetsadit en plåt bit och slipa. men jag skulle vilja ha den helt tät.är nog bäst och garanterat billigast och gå in på en firma och be dom svetsa den vars den läker, (om du inte kan svetsa den själv) hade då svetsat den istället för att köpa en ny
hej jag kan lägga upp en bild snart när jag har tagit bort denlägg upp en bild på hur du har gjort så kan jag kanske komma med tips![]()