TPS justering - AC Crossfire 5 - 07

MrQwerty25

Aktiv medlem
23 nov 2010
54
0
6
Min AC Crossfire 5 -07 verkar få för mycket bränsle på lägre varv. Den svarar inte helt bra på gasen vid låga varv och lämnar svarta avgasmoln vid acceleration. Vid 4500 rpm finns en tröskel där den börjar gå jämnt och börjar skotta på bra, till och med så bra att det är svårt att hålla jämt fart kring vid 4500-5000. Jag har mätt på TPSen (http://www.arcticchat.com/forum/z-zl-zr-zrt-tcat/293982-tps-adjustment.html) och spänning ligger högt både för idle och WOT.

Nu till frågan; Hur 17 kommer man åt att justera TPSen? Den verkar fäst men en skruv på trottel huset, med skruven sitter på TPSens undersida. Och då TPSen sitter mycket nära chassit kommer man inte åt skruven, kan inte ens se vilken sorts skruvhuvud det är. Måsta man plocka ut hela trottel huset för att kunna lossa på TPSen?? :hmmmm2:

Laaf

Välkänd medlem
25 jan 2010
344
0
16
Närpes, Finland
Är 2 skruvar, 1 uppe och 1 nere, borde vara PH2. Använd litet spärrskaft med bits så kommer man åt, för att få blandningen magrare skall man vrida den mot fronten.

MrQwerty25

Aktiv medlem
23 nov 2010
54
0
6
Tack. Jag har provat med ett spärrskaft men det blev för "högt" för att få plats, får leta efter något som är kortare, finns det några tips?

På sprängskissera finns det bara en skruv som håller TPSen . På andra modeller (t.ex. Crossfire 8) verkar TPSen sitta på motsatt sida och med två skruv.... Undrar om den verkligen går att vrida på Crossfire 5??